Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-03-20 13h46
Antwoorden: 9 antwoorden
Hallo
ben reeds jaren klant bij orange.
na verkopen van spel console en aanschaf van 2 nieuwe consoles moesten we de games opnieuw downloaden op beide toestellen.
hierdoor zaten we blijkbaar over de limiet van 750gb
Hierdoor heeft orange snelheid verlaagd naar 10mbps en nog geen 1mbps upload
gamen lukt hierdoor niet meer want snelheid is te traag.
vind dit wel erg, als je een unlimited abbo neemt zou er geen max download of snelheid mogen zijn.!!!
als je met klantendienst belt dan zeggen ze, snelheid is verlaagd maar download limiet niet!
ook is dit enkel in piekuren niet in daluren. Maar zelfs in het weekend is het overdag gelimiteerd!!! Bij mijn weten is weekend ook daluren!
als je dit aan klantendienst verteld, enige dat ze dan zeggen, hebben dossier open gedaan bij technische dienst...??? Sorry, klantendienst kan makkelijk limiet opheffen.
ik betaal dus voor een dienst die ik momenteel niet kan benutten en betaal zelfs extra voor de internet boost van 200mbps!
vorige provider heeft nooit moeilijk gedaan voor snelheid zelfs toen we over de 1TB download gingen!!! Erger nog, je kon zelf via klantenzone extra data optie kiezen.
wou dit even delen want dit is mij trouwens NOOIT gemeld bij het afsluiten van contract! Unlimited is dus niet unlimited!!! en overweeg terug naar vorige provider te gaan
nu met dit corona virus kunnen de kids niet naar school en kunnen ze zelfs niet gamen omdat snelheid te traag is! Bedankt orange!
@stefke1974 ongelimiteerd heb je zeker je kan altijd surfen ook al zit je aan verlaagde snelheid. Je geeft aan dat het niet in je contract staat maar het staat er wel degelijk . Moest dat er niet in staan hebben ze natuurlijk geen recht om het op verlaagde snelheid te mogen zetten. De FUP ( Fair Use Policy ) is voor elke operator actief en iedereen moet zich eraan houden. Lees hier de post maar eens die ik al gemaakt heb kort geleden. Heb ook de contractuele voorwaarden erbij in staan.
Het zal wss wel in contract staan maar ze hebben dit niet verteld bij afsluiten van contract.
kunnen idd ook surfen maar thats it. Gamen etc lukt niet op 10mbps en netflix blokkeert ook door deze lage snelheid.
onze smartphones zijn sneller op 4g maar als je dan begint te streamen gaat jouw data er ook snel door van mobiele toestellen.
@stefke1974 de providers zijn niet verplicht het te vertellen aan de klant. Daar heb je die contracten voor waar je voor tekent waar het in staat vermeld. Het weekend is ook geen daluren daar tellen de piek en dal uren hetzelfde. Ik begrijp uw situatie wel want het is erg vervelend om tegen die snelheid te surfen. Het werkt dat klopt maar zware games of zelfs online gamen gaat erg moeilijk.
Zoals ik al vermeld heb in die link , die post , als Telenet het analoog signaal eruit heeft komt er weer ruimte vrij op de kabel. Hierdoor is het mogelijk om meer bandbreedte vrij te maken en dan hopelijk wordt de FUP verhoogd of geheel afgeschaft. Want eigenlijk is vandaag de dag FUP niet meer mogelijk. Iedereen streamt , werkt online , school online ( en dat is niet gelinkt aan het Corona virus ) maar tegenwoordig maakt elke student of elke andere leerling huiswerk of andere opdrachten voor school online. Dus het vraagt steeds meer en meer en ook steeds meer mensen zitten aan hun limiet. De raad die ik wel geef is als je iets moet downloaden van grote bestanden doe dat zeker in de nacht want dan gebruik je de helft , dat willen zeggen 20 GB downloaden dan zal er 10 GB geteld worden.
Daluren is ook weekend
Iedereen doet dan ook zijn was in het weekend etc omdat het dan daluren is en elektriciteit goedkoper is
denk dat he verkeerd bent dat weekend ook piekuren is want zelfs klantendienst begreep het niet en hebben hiervoor een dossier open gedaan