annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Topic gestart op: 21-02-18 20h13

Antwoorden: 20 antwoorden

Rob
Gewaardeerd verkenner

Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Orange is goedkoper dan Telenet maar het verliezen van men Telenet e-mailadres bij overstap zet mij met de rug tegen de muur.

Ik heb echt geen zin al die mails over te zetten naar bv. een gmail adres of iets dergelijks.

Ook over de CI+ module ben ik tevreden en zie een decoder niet zitten.

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Manu
Veteraan verkenner


pirre006 schreef:

Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform.


Normaal heb je na opzeg ook nog wel volledige toegang via je Telenet webmail, waar je dan ook nog mails kan verzenden (tot de 18 maanden uiteraard).

Ook heb ik eens gehoord dat als je uw server instellingen veranderd naar IMAP i.p.v. POP3 je ook nog mails ken versturen met je Telenet mailadres na opzeg. 

0 pluimen
pirre006
Ervaren verkenner

Inderdaad Manu,

alleen, ik werk met een archief ( lokaal op twee verschilende toestellen en op twee verschillende plaatsen ) en het email account van Telenet heb ik weinig of niet gebruikt maar wel de specs van hun uitgaande server wat natuurlijk Orange niet kan geven en dat is natuurlijk geen ramp maar wel jammer :-).

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Het is makkelijk om alles over te zetten, en eenmaal je dat gedaan hebt ben je niet meer gebonden aan een Internet provider voor je e-mails.

Veel geklaag hierover, maar het effectief eens doen om nadien op 't gemak te zijn is voor velen teveel van het goede. Indien het niet lukt kan je altijd aan een ITer of handige familielid vragen om dit te doen...

0 pluimen
Manu
Veteraan verkenner

Opzich vind ik persoonlijk dat de overgang hiervan best nog wel meevalt. Bij Telenet behoud je 18 maanden na opzeg de toegang tot je mailadres, dus tijd genoeg om iedereen in te lichten en een automatisch antwoord in te stellen met de vermelding van je nieuwe mailadres.

Het is zoizo al handiger om een provider onafhankelijk mailadres te hebben (zoals Gmail, Outlook,...) om problemen zoals deze te voorkomen. Als je dan wil veranderen van provider, zit het mailadres al niet in de weg. En als je echt op veilig wil spelen kan je nog altijd een eigen domeinnaam registreren en gebruiken voor je mails. Is een pak professioneler, en je hebt alles zelf in de hand.

Op gebeid van het overzetten van je mails, kan je altijd een back-up maken van je PST file in je MS Outlook (indien je dat gebruikt uiteraard).

StephanT
Gewaardeerd verkenner

Inderdaad, beter zou ik het niet kunnen zeggen! Bovendien is het misschien eens het moment om de e-mails uit te mesten, want hoeveel ervan heb je echt nog nodig? Facturen kun je b.v. downloaden, in de Cloud zetten en de mail wissen. Het is mijn ervaring dat gratis diensten zoals Outlook Express of Gmail stukken beter werken én veiliger zijn dan b.v. mijn vroegere Skynet, dat bovendien geen pushmail ondersteunt. En denk eraan: als je computer eens echt fundamenteel in de soep draait ben je je mail waarschijnlijk ook kwijt, tenzij je een backup hebt gemaakt. Dus...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen