Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-01-19 15h19
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Toch even een vraag, want het is mij op het eerste gezicht niet duidelijk.
Ik wil mij een LOVE-abonnement aanschaffen (2gsm + internet + tv + fixed phone). Ik ben zelfstandige en bereken bijgevolg de prijs op de zelfstandigen-sectie van de website.
1) het is mij niet steeds duidelijk wanneer er nu wél/géén btw inclusief is
2) deze prijzen lijken mij identiek aan die van de particulieren
Niet dat ik een andere prijs ofzo wil, maar waarin zit dan juist het verschil tussen deze 2 Orange-groepen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@michielm het prijs verschil Is niks enkel het volgende. Op de bussines website staan de prijzen zo der btw. Omdat een zelfstandige de btw aftrekt is dat de prijs die u ziet staan op de website
@michielm het prijs verschil Is niks enkel het volgende. Op de bussines website staan de prijzen zo der btw. Omdat een zelfstandige de btw aftrekt is dat de prijs die u ziet staan op de website
Ik had al zo'n vermoeden.
Als zelfstandige in vrij beroep heb ik geen btw-nummer (en kan dus ook geen btw recupereren), vandaar mijn vraag. Het kon zijn dat er nog andere wezenlijke verschillen waren, maar dus niet zo blijkt.
Thanks!
Het is, afhankelijk van het soort organisatie die je runt, een must om de btw-nummer op je factuur te hebben staan om die überhaupt te kunnen gebruiken bij je boekhouding. Dus als niet btw-plichtige of éénmanszaak maakt het inderdaad niet uit of je als particulier of zelfstandige een abonnement afsluit. Voor bvba's e.d. is dit wel een vereiste omdat anders de BTW-nummer niet toegevoegd wordt 🙂