Apprenti pisteur
•
2 messages
tv lukt niet met ethernet kabel + powerline extenders hebben connectie maar geen internet
Hallo,
Ik ben sinds gisteren lid van Orange (love trio pack).
De installateur is langs geweest maar ik stoot nu op 2 problemen:
Enerzijds is het niet mogelijk om mijn tv met ethernet te verbinden en lukt het enkel via wifi. Onder mijn tv heb ik een UTP poort die ik graag zou gebruiken maar ik krijg de melding 'ethernetkabel is niet aangesloten'. Als ik op de modem kijk zie ik wel het poortlichtje flikkeren, er moet dus effectief wel verbinding zijn. De installateur heeft dit ook gezien maar wist niet meteen hoe dit komt?! Hij vertelde me doodleuk dat ik maar via wifi moet kijken.
Bij mijn vorige provider lukte dit wel, ik vermoed dus dat het probleem ergens van de modem komt.
Anderszijds heb ik thuis ook TP link powerline adapters omdat mijn wifi niet voldoende is op de bovenste verdiepingen. Na het bezoek van de installateur heb ik deze opnieuw proberen te installeren en ook hier stoot ik op problemen. Zoals je in bijlage kunt zien vinden mijn toestellen de extender terug, is er ook voldoende bereik maar het lukt mij niet om in te loggen op die dingen ('geen internet, beveiligd'). Dit werkte perfect bij mijn vorige provider, het ligt dus niet aan de toestellen maar vermoedelijk ook aan de modem?
Zouden bovenstaande 2 problemen iets met elkaar te maken hebben? Kan iemand mij aub verder helpen hoe ik dit van de baan krijg?
Alvast bedankt,
Bart

Aucune réponse!