annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

tv lukt niet met ethernet kabel + powerline extenders hebben connectie maar geen internet

Topic gestart op: 19-12-20 09h34

Antwoorden: 5 antwoorden

Bart_G
Aspirant verkenner

tv lukt niet met ethernet kabel + powerline extenders hebben connectie maar geen internet

OPGELOST

Hallo,

Ik ben sinds gisteren lid van Orange (love trio pack).

De installateur is langs geweest maar ik stoot nu op 2 problemen:

Enerzijds is het niet mogelijk om mijn tv met ethernet te verbinden en lukt het enkel via wifi. Onder mijn tv heb ik een UTP poort die ik graag zou gebruiken maar ik krijg de melding 'ethernetkabel is niet aangesloten'. Als ik op de modem kijk zie ik wel het poortlichtje flikkeren, er moet dus effectief wel verbinding zijn. De installateur heeft dit ook gezien maar wist niet meteen hoe dit komt?! Hij vertelde me doodleuk dat ik maar via wifi moet kijken.

Bij mijn vorige provider lukte dit wel, ik vermoed dus dat het probleem ergens van de modem komt.

 

Anderszijds heb ik thuis ook TP link powerline adapters omdat mijn wifi niet voldoende is op de bovenste verdiepingen. Na het bezoek van de installateur heb ik deze opnieuw proberen te installeren en ook hier stoot ik op problemen. Zoals je in bijlage kunt zien vinden mijn toestellen de extender terug, is er ook voldoende bereik maar het lukt mij niet om in te loggen op die dingen ('geen internet, beveiligd'). Dit werkte perfect bij mijn vorige provider, het ligt dus niet aan de toestellen maar vermoedelijk ook aan de modem?

Zouden bovenstaande 2 problemen iets met elkaar te maken hebben? Kan iemand mij aub verder helpen hoe ik dit van de baan krijg?

Alvast bedankt,

Bart

 

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@Bart_G 

(1) Het flikkeren van poortlichtje wil zeggen dat er verkeer is tussen de modem en vb je Tp-link

(2) Als de UTP kabel onder je TV bij de vorige provider ging moet dit nu ook gaan.  

(3) Wat je bijlage betreft, dit wil zeggen dat er een verbinding is met je TP-Link_53CE doch dat deze geen internet verbinding heeft.  Dan kun je natuurlijk ook niet verder.

Ik denk eerder aan een probleem met de UTP kabel of de connectors die er op zitten.  Een andere LAN poort van je modem proberen kan ook helpen

Vooreerst de modem power off doen, een minuut wachten en terug power on doen.  Dan nog een minuut of 5 wachten tot de modem volledig opgestart is.

Dan

(a) Probeer even of je met wifi internet verbinding hebt.

(b) Indien ja, probeer even met een UTP kabel die direct in je modem zit en zie of je dan internet hebt.

Als (a) en (b) werken ligt het aan de connectors of de kabel naar je TV

Als (a) werkt en (b) niet is het de UTP kabel (probeer nog eens een andere LAN poort op je modem en een andere UTP kabel ) of de modem.  In dit geval zou ik Orange contacteren

Good luck

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Josette
Wijze
Wijze

@Bart_G  goedemiddag van mij krijg je deze:

TagKerst.jpg

Ik zie dat @Gregory  je net antwoord heeft gegeven,

succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Gregory
Wijze
Wijze

@Bart_G 

(1) Het flikkeren van poortlichtje wil zeggen dat er verkeer is tussen de modem en vb je Tp-link

(2) Als de UTP kabel onder je TV bij de vorige provider ging moet dit nu ook gaan.  

(3) Wat je bijlage betreft, dit wil zeggen dat er een verbinding is met je TP-Link_53CE doch dat deze geen internet verbinding heeft.  Dan kun je natuurlijk ook niet verder.

Ik denk eerder aan een probleem met de UTP kabel of de connectors die er op zitten.  Een andere LAN poort van je modem proberen kan ook helpen

Vooreerst de modem power off doen, een minuut wachten en terug power on doen.  Dan nog een minuut of 5 wachten tot de modem volledig opgestart is.

Dan

(a) Probeer even of je met wifi internet verbinding hebt.

(b) Indien ja, probeer even met een UTP kabel die direct in je modem zit en zie of je dan internet hebt.

Als (a) en (b) werken ligt het aan de connectors of de kabel naar je TV

Als (a) werkt en (b) niet is het de UTP kabel (probeer nog eens een andere LAN poort op je modem en een andere UTP kabel ) of de modem.  In dit geval zou ik Orange contacteren

Good luck

Bart_G
Aspirant verkenner

Dag Gregory,

Hartelijk bedankt voor uw tip.

Ik heb de modem enkele minuten zonder stroom gezet en daarna rustig laten opstarten. En wonder boven wonder heb ik nu wel verbinding op mijn LAN poorten.

Modems, het blijven toch gevoelige beestjes...

Wel bizar dat de monteur gisteren daar geen acht opgeslagen heeft.

Nogmaals bedankt en een fijn weekend.

 

Josette
Wijze
Wijze

@Bart_G  dan mag je als je wil @Gregory  zijn antwoord

als opgelost aanvinken als je wil.

P.S monteurs moeten soms ook nog bijleren. 😊

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen