Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-07-21 14h21
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Mijn 4G was deze maand op 1 dag op, ondanks ik niet op mijn gsm heb gezeten, mijn 4G stond wel aan, iemand tips om 4G te sparen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
1) 4G afzetten en wifi nemen
2) Veel mensen sluiten hun apps niet af op hun gsm. Die kunnen blijven werken en verbinding maken met 4G. Ik sluit ze altijd af.
3) ook de internet browser kan actief blijven. Ik werk altijd in private mode, als ik die afsluit gaan alle cookies en dergelijke weg ( = zelfde als de cache ledigen)
4) Verder kun je ook per app al dan niet toegang verlenen tot het 4G netwerk - zit ergens in de instellingen
5) best de phone in spaar modus zetten ( low power mode). Dit reduceert de background activiteit van de gsm
Zou beginnen met 2) en af en toe eens zien hoever je zit
Zet zowizo je 4g af als je je gsm niet gebruikt en probeer alle openstaande apps na gebruik volledig dicht te doen apps zoals YouTube netflix enz... verslinden heel veel 4g let daar ook op.
Er kan vanalles gebeuren zonder dat jij iets doet: back-up, synchronisatie, update .... En dat zijn alledrie dingen die wel eens veel data kunnen vreten ...
Maar om een hele maand-dotatie op te vreten .. Tenzij je niet zoveel data hebt per maand ...
EDIT: je vroeg achter tips om 4G te besparen: heel simpel zet die af en activeer die enkel als jij een verbinding nodig hebt. En gebruik zoveel mogelijk WiFi, zoals @Gregory reeds aangaf.
1) 4G afzetten en wifi nemen
2) Veel mensen sluiten hun apps niet af op hun gsm. Die kunnen blijven werken en verbinding maken met 4G. Ik sluit ze altijd af.
3) ook de internet browser kan actief blijven. Ik werk altijd in private mode, als ik die afsluit gaan alle cookies en dergelijke weg ( = zelfde als de cache ledigen)
4) Verder kun je ook per app al dan niet toegang verlenen tot het 4G netwerk - zit ergens in de instellingen
5) best de phone in spaar modus zetten ( low power mode). Dit reduceert de background activiteit van de gsm
Zou beginnen met 2) en af en toe eens zien hoever je zit