annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen naar Zwitserland inbegrepen met Go Intense?

Topic gestart op: 16-02-22 16h36

Antwoorden: 9 antwoorden

Leentje1973
Veteraan verkenner

Bellen naar Zwitserland inbegrepen met Go Intense?

OPGELOST

Hallo, bel je bij Go Intense gratis nr Zwitserland? (Vanaf mijn Belgische gsm tot de andere zijn gsm, maar deze persoon is nu in Zwitserland)

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Als die persoon een belgisch nr heeft zul jij niks betalen - je bent immers niet verondersteld om te weten waar iemand zich bevindt

Zwitserland zit niet in de EU (zone 2) en die persoon met een belgisch nr die in Zwitserland zit, zal zelf 1 EUR/min moeten betalen - zie hier let_2101004_roamingprices_update_nl_1_19.01.pdf (orange.be)

onder Inkomende Oproepen.  Indien deze persoon zich in zone 1 bevindt is alles gratis voor beide partijen

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Josette
Wijze
Wijze

@Leentje1973  goedenavond.

Heeft een van onderstaande antwoorden je geholpen?

Zo ja, dan mag de deze als oplossing aanvinken, dank je. 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Pletse
Gewaardeerde genezer

Indien je belt naar een Belgisch nummer in het buitenland binnen de Europese Unie (EU) is dit gratis.
Zwitserland is GEEN EU-land dus is dit betalend.
De persoon die in Zwitserland zit gebruikt best zijn/haar GSM niet want dat zal een kostelijk grapje worden anders 😑

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Pletse  schreef:

Indien je belt naar een Belgisch nummer in het buitenland binnen de Europese Unie (EU) is dit gratis....KNIP...
😑


Dat klopt niet hoor. Zoals @Gregory reeds schreef: jij wordt als beller niet geacht te weten waar de opgebelde zich bevindt. Dit betekent dat wanneer de gebelde een Belgisch gsm nummer heeft die oproep steeds inbegrepen is in uw abonnement (dat is niet hetzelfde als gratis hé), waar ter wereld die opgebelde zich ook moge bevinden.

Voor de gebelde is het inderdaad een ander verhaal, die gaat de roaming kosten mogen ophoesten ... (Behalve in de EU zone)

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Pletse
Gewaardeerde genezer


Mijn excuses.

Had het bericht van Gregory nog niet gezien en die is idd correct...
Met de veranderingen rond roaming zou je op den duur niet meer weten hoe het in elkaar zit.

En ik zeg dat mensen "gratis" bellen vermits bijna iedereen onbeperkt mag bellen met hun GSM-abonnement maar de correcte verwoording is inderdaad "inbegrepen in het abonnement" 😅
Gelukkig ben ik geen advocaat.

Toch 1 ding die correct is in m'n bericht:
"De persoon die in Zwitserland zit gebruikt best zijn/haar GSM niet want dat zal een kostelijk grapje worden anders "

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen