annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen/smsen naar nederlands nummer in België binnen bundel

Topic gestart op: 11-09-18 19h30

Antwoorden: 4 antwoorden

sharonvh
Rekruut scout

Bellen/smsen naar nederlands nummer in België binnen bundel

Ik wil overschakelen naar een abonnement (Koala). Hierbij zit internet, bellen en smsen inbegrepen. Het internet is te gebruiken zowel in België als in andere EU-landen, maar de belminuten en smsjes enkel in Belgie, ofwel in een ander EU-land. Deze zijn niet te gebruiken vanuit België naar een ander EU-land. Nu heb ik veel vrienden met een Nederlands gsm-nummer die in België wonen en is mijn vraag of ik hun nederlandse nummer kan bellen of smsen wanneer zij zich in belgie bevinden (binnen de bundel). Alvast bedankt!

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@sharonvh  schreef:

Ik wil overschakelen naar een abonnement (Koala). Hierbij zit internet, bellen en smsen inbegrepen. Het internet is te gebruiken zowel in België als in andere EU-landen, maar de belminuten en smsjes enkel in Belgie, ofwel in een ander EU-land. Deze zijn niet te gebruiken vanuit België naar een ander EU-land. Nu heb ik veel vrienden met een Nederlands gsm-nummer die in België wonen en is mijn vraag of ik hun nederlandse nummer kan bellen of smsen wanneer zij zich in belgie bevinden (binnen de bundel). Alvast bedankt!


Ugh @Sharon,

Gesprekken en berichten in België naar de EU (Nederland-internationale oproepen) worden wel nog aangerekend volgens de internationale tarieven. Deze zijn niet inbegrepen in de Europese roamingwetgeving.

 Als je regelmatig belt naar Nederland, kan je genieten van voordelige tarieven met de optie "one country".

Ook kan je met de Arend Premium 1000 min bellen in België naar de Europese Unie. Dus 1000 minuten bellen naar Nederland binnen bundel!

Wij zijn allemaal verbonden in een nooit eindigende cirkel.

🐺 Totems Groet 🐺

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@sharonvh Helaas is antwoord neen 😔 Dat komt omdat je met de gsm contact maakt met hun provider dus de Nederlandse mast en die brengt het verkeer weer terug naar hier. Dat wil dus zeggen dat het buiten uw bundel gaat zijn als u contact neemt op hun gsm nummer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@sharonvh

Da's een goeie vraag Smiley Knipoog

Ik ben zelf ook benieuwd naar het antwoord. Intiutief zou ik zeggen neen, dat gaat niet lukken, maar eerlijkheidshalve, ik weet het niet echt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@sharonvh

Heb nog eens wat gesnuisterd en mijn vermoeden dat het niet gaat lukken is nog versterkt. Reden: bellen naar een Belgisch nummer dat fysisch in het buitenland is word aanzien als een binnenlands gesprek en kost dus niets extra. Dat staat vast. De redenering omkeren betekent echter dat bellen vanuit België naar een buitenlands nummer dat zich eveneens in België bevindt wel degelijk als een buitenlands gesprek wordt aangerekend ... Je word immers niet geacht van te weten waar uw correspondent zich bevind en je belt een buitenlands nummer vanuit België...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen