annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Buitensporig buiten bundel klopt niet

Topic gestart op: 22-09-21 14h22

Antwoorden: 4 antwoorden

SDD
Aspirant verkenner

Buitensporig buiten bundel klopt niet

Hallo,

Enkele weken geleden is mijn telefoonnummer geblokkeerd omdat ik zogenaamd veel buiten mijn bundel zou verbruikt hebben. Dit bedrag bleek opgelopen te zijn tot een kleine €800 alvorens dit geblokkeerd werd. Dit lijkt mij al raar, aangezien ik zou verwachten dat het al veel sneller zou geblokkeerd worden en niet pas bij zo'n hoog bedrag. Daarnaast heb ik geen enkele sms gekregen die zou zeggen dat ik buiten mijn bundel aan het gaan was. Tenslotte stond de teller van het mobiel internet vebruik BINNEN het abonnement nog volledig op 0, terwijl dit al naar het einde van de facturatieperiode ging en ik zeker al mobiele data had verbruikt. Hoe lijkt mij dan ook raar dat ik binnen mijn abonnement zogezegd nog niets heb verbruikt, maar wel 800 euro erbuiten zou zitten.

Ik heb al twee keer naar de klantendienst gebeld. De eerste keer zeiden ze dat ik moest wachten op de factuur. Enkele weken later is de factuur er en bedraagt deze dus meer dan €800. Weer gebeld en ze zeggen dat ze niets kunnen doen en dat ik moet betalen alvorens mijn nummer gedeblokkeerd kan worden.

Hoe los ik dit op?

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Cynthia2106
Gewaardeerd verkenner

Ik heb dit ook ze verzekerde me dat het een technische fout van orange is !!!

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@SDD 

het is wel zo dat je inderdaad een gedeelte of het volledige bedrag dient te betalen voordat je gedeblokkeerd wordt. Maar dit is iets wat Orange zelf beslist maar ik weet wel hoe het werkt.

Als je op de factuur kijkt wat zie je dan staan? Staat er iets op waar deze kosten aan opgemaakt zijn?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
SDD
Aspirant verkenner

Moet inderdaad eerst betaald worden.

Het zou verbruikt zijn aan mobiele data allemaal. Maar aangezien ik geen enkel bericht heb gekregen (ook bevestigd door Orange zelf dat er niets is verstuurd) en ook mijn verbruik niet registreert in de app, lijkt mij dit sterk. Daarboven zou het al moeten geblokkeerd worden of iets dergelijk vanaf 50 euro buiten bundel, niet pas bij 800 euro...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@SDD  

Een blokkering van mobiele data kan je zelf instellen via de My Orange app. Daarin kan je kiezen op hoeveel het geblokkeerd wordt. Het hoogste bedrag is trouwens ook maar 500 euro dus 800 lijkt me wel een beetje heel veel. 

Eigenlijk zou je dus het bedrag moeten betalen , dan zal je nummer terug gedeblokkeerd worden en als je dan gelijk krijgt op je factuur zullen ze je het te veel betaalde bedrag terug storten. Zo is nu eenmaal de werking van de facturatie van een telecom provider. 

Enige wat je kan doen is de ombudsdienst inschakelen maar dat zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn. Zou toch nog eens terug contacten maar dan via Messenger via Facebook , als je een account hebt. Dan daar nog eens je verhaal doen en zien wat die zeggen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen