annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Doorschakeling - Roaming

Topic gestart op: 17-11-22 13h06

Antwoorden: 1 antwoord

blueraid
Aspirant verkenner

Doorschakeling - Roaming

OPGELOST

Hallo,

Ik heb een vraag in verband met het doorschakelen van een GSM nummer. Sinds kort woon ik in Azië en ik wil graag bereikbaar zijn op mijn Belgische nummer (omwille van klanten etc kan ik niet veranderen van nummer).

Wat ik graag wil doen is het volgende:

1. Belgische GSM Nummer via esim i/h buitenland --> deze altijd laten doorschakelen (unconditional maw zonder tussenkomst gsm, sim kaart uitschakelen) naar de virtuele nummer (2)

2. Virtuele Belgische nummer --> doorschakelen naar mijn lokale nummer (3)

3. GSM Nummer in Azië als inkomend gesprek

Via de virtuele nummer is het namelijk véél goedkoper om de call van 2 naar 3 te doen dan rechstreeks van 1 naar 3.

Alles werkt zoals beschreven maar mijn huidige provider ziet de inkomende gesprekken op 1 als roaming? De uitgaande naar 2 ziet die als nationaal.

Kan iemand bevestigen dat Orange het in- en uitgaande gesprek bij nummer 1 ziet als 'nationaal'?

 

Alvast bedankt

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@blueraid 

Ten aller eerste dien je als je een Belgisch nummer wil hebben dat je hier ook een vast woon en verblijf adres hebt anders kun je hier al geen abonnement of herlaadkaart nemen. 

Ten tweede als je vanaf hier een doorschakeling laat doen ja dat wordt gezien als roaming en dat gaat je heel veel geld kosten. Elke provider rekent die kosten aan een oproep doorschakeling kost geld naar eender welk nummer en naar het buitenland nog vele malen meer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@blueraid 

Ten aller eerste dien je als je een Belgisch nummer wil hebben dat je hier ook een vast woon en verblijf adres hebt anders kun je hier al geen abonnement of herlaadkaart nemen. 

Ten tweede als je vanaf hier een doorschakeling laat doen ja dat wordt gezien als roaming en dat gaat je heel veel geld kosten. Elke provider rekent die kosten aan een oproep doorschakeling kost geld naar eender welk nummer en naar het buitenland nog vele malen meer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen