annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

En de prijzen stijgen nog maar eens

Topic gestart op: 14-12-22 21h04

Antwoorden: 12 antwoorden

Janique
Ervaren verkenner

En de prijzen stijgen nog maar eens

OPGELOST

Net gelezen dat de prijzen vanaf januari 2023 nog maar eens omhoog gaan. 

Ik ben klant voor tv en internet. Op vandaag 17 euro voor tv en 49 voor internet. Samen dus 59 euro per maand. In januari van 2022 was dit nog 55 euro.

Volgende maand komt daar voor beide diensten nog maar enkele euros bij.

Januari 2022  factuur 55 euro

Januari 2023 factuur 65 euro

10 euro opslaan voor een paar basisdiensten is toch wel wat overdreven.

Graag had ik eens jullie reacties gelezen hieromtrent. Groetjes aan iedereen hier trouwens 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Janique 

Zelf vindt ik heel normaal dat de prijzen stijgen. Je krijgt op de gsm ook meer mobiele data , ongeacht of je dit nu wel of niet nodig hebt. Alles wordt duurder niet enkel je provider maar eten en drinken en gas en licht en water je naft alles is duurder. Dus waarom zou je provider niet duurder worden ? Ook zij hebben stijgende kosten in loon , de stroom de investeringen die ze doen alles komt er bij kijken. Het is niet omdat ze de prijs omhoog doen dat ze hun zakken vullen en er niks mee doen want hier gaan hun onkosten ook van betaald worden. 

Ik heb voor tv en internet Telenet en betaal het drie dubbele van het geen jij betaald en daar zit niks bijzonders bij. En ja ik ben ook €5 gestegen op nog geen jaar en wat gaat het volgend jaar zijn ? Weer €5 ? Tja dan is het zo anders kan men net zo goed de diensten niet hebben. 

Je weet dat Belgie het duurste land is voor telecom en ja als er dan een prijs verhoging komt betaal je meer maar goed dan zie ik en lees ook meer mensen die klagen. Maar het is nu eenmaal zo en men dient zich erbij neer te leggen dat die verhogingen er zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Gregory
Wijze
Wijze

Ben ook klant sinds Q4 2019, @Pletse 

Had Telenet: TV, internet + vaste lijn en een mobiel abonnement volgens verbruik ( eens 2 a 3 EUR om de paar maanden) - zonder gsm : 92 EUR/maand

Overgeschakeld naar Orange, vaste lijn laten vallen (Fax niet meer van deze tijd), koala = 69 EUR

In jan 2023 zal ik rond de 77 zitten, nog alijd 15 minder dan Telenet toen

 

Gregory
Wijze
Wijze

Als je home internet + TV hebt kan die 59 wel kloppen (42 + 17)

Verder gaat internet met 4 EUR omhoog, en TV met 2 EUR - prijzen zijn dit jaar al eens verhoogd

Als je er een mobiel abonnement bij neemt - wat ook kost, maar je hebt er waarschijlijk al een - gaat je prijs voor internet met 6 EUR omlaag

Evolutie van de mobiele abonnementen en internetaanbiedingen van Orange

Vind het ook niet plezant 

0 pluimen
Floepke1
Ervaren verkenner

Als de prijs verhoogd voor internet , dan moet daar ook iets tegenover staan hee, zoals 200 megabit🙂 ipv 150 zoals nu 😒.

Janique
Ervaren verkenner

Ik sluit me volledig aan bij jouw mening Floepke1. 

De prijs stijgt stevig dus kunnen ze bijvoorbeeld de standaard download van 150 naar 200 Mbps brengen

De boost optie is momenteel al 400 mbps

Ik heb in principe niets tegen een prijsstijging maar dan moet je ook iets teruggeven aan de klanten vind ik. 

GSM abonnement wordt duurder en dan geven ze wat meer GB aan data. Doe dan ook hetzelfde aan de orange  klanten met Internet home.

De klant zal die veel meer appreciëren geloof me

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan zouden ze de boost van 15 EUR niet meer verkopen, @Floepke1 

Neen, serieus nu.  Alle prijzen gaan omhoog, lonen ook, dus moeten de vennootschappen dit doorrekenen zodat hun winst niet (teveel) daalt.  Uiteindelijk betaalt diegene aan het einde van de keten het gelag

Die verhoging van GB op de mobiele abonnementen is om de pil wat te vergulden - ik zal er 20 hebben, ik gebruikt er 1, soms 2

We hebben al 150, en 100 was voor mij ruimschoots voldoende

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen