Tarieven en verbruik
Heb je een vraag over je verbruik? Hulp nodig om een Orange abonnement aan te schaffen? Dan ben jij op de juiste plek op Tribe!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Viviane62
Gewaardeerd verkenner

Facturatie voor bellen en sms in het buitenland

OPGELOST

Abo Arend zegt: bel, sms, surf in het buitenland zoals in België.  Toch wordt er op mijn factuur een bedrag aangetekend om te bellen en te smeden in Frankrijk. Hoe komt dit ?

Labels (3)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Cdt24801
Ervaren sjamaan

Re: Facturatie voor bellen en sms in het buitenland

@Viviane62 

Heb je enkel gebeld en/of gesmst naar landen die behoren tot de EU? Want bellen of smsen naar landen die daar niet toe behoren blijven betalend...

Tweede mogelijkheid: hoe ver in Frankrijk zat je? Indien te dicht tegen de grens met BE zou het kunnen dat je nog met een BE provider verbonden was. Bellen naar BE kan dan geen kwaad, maar al de rest wordt aangerekend.

0 pluimen
Cdt24801
Ervaren sjamaan

@Viviane62 

Er is natuurlijk nog een mogelijkheid: er is bij Orange een fout gebeurd en je hebt ten onrechte een factuur ontvangen. In dat geval kan enkel de klantendienst je verder helpen ....

0 pluimen
Viviane62
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801,

Ik heb alleen getext en gebeld naar een Frans gsmnr. Zit in het zuiden van Frankrijk. Snap dus niet waarom ik dat moet betalen vermits ik een Arend abonnement heb en ik een sms van Orange gehad heb dat ik in Frankrijk net hetzelfde kan doen als in België...

"Orange-info: in Frankrijk bel, sms en surf je zoals in Belgie. Je gebruikt de inbegrepen volumes van je abonnement. Volumes opgebruikt? Je blijft onbeperkt surfen aan een verlaagde snelheid van 512 Kbps. Volg je verbruik in de My Orange-app. Meer info: orange.be/nl/roaming. Liever geen sms'en meer over roaming? Sms gratis STOP naar 8047. De klantendienst is gratis beschikbaar op +3227459500. Gratis noodnummer: 112."

Dit is toch duidelijk, niet dan ?

0 pluimen
Cdt24801
Ervaren sjamaan

@Viviane62 

In dat geval is optie 3 van toepassing.... En is de enige oplossing de klantendienst contacteren om dit recht te zetten.

Zelfs zonder Arend abo, bellen en smsjes sturen in Frankrijk naar een Frans nummer is ALTIJD inbegrepen in uw abo. Let wel, ik schreef abo. Met een prepaid kaart is dat niet het geval.

0 pluimen
patrick2
Gewaardeerde sjamaan

Wil toch even iets rechtzetten. Als men vanuit België of welk land dan ook naar een buitenland nummer belt of sms’t is dat altijd betalend. Via whatsapp is dat gratis over het internet. Als u in het buitenland bent kan u gebruik maken van uw belminuten en smsen en uw data als u naar een Belgisch nummer belt. U kan ook gewoon uw data verbinding aanlaten geen probleem maar een buitenlandsnummer bellen of smsen is betalend. 

0 pluimen
Viviane62
Gewaardeerd verkenner

Dank je, ik zal dan toch maar de klantendienst contacteren bij mijn terugkeer in België ..

0 pluimen
Viviane62
Gewaardeerd verkenner

In dat geval moet Orange mij geen bericht sturen dat het is "zoals in Belgie". Dit is onduidelijkheid scheppen vind ik...

0 pluimen
Cdt24801
Ervaren sjamaan

@Viviane62 

Hier moet ik @patrick2 toch helaas even tegenspreken:

Wanneer je dieren abo hebt en je in de EU zone bent (dus niet in BE) zijn alle gesprekken naar om het even welk land van die EU zone (dus ook naar BE) inbegrepen in uw abo en dus NIET extra betalend.

0 pluimen
Cdt24801
Ervaren sjamaan

@Viviane62 

Je kan dat trouwens hier even nalezen.

Let wel, goed lezen: gesprekken naar het buitenland, of het nu EU zone is of niet, die vanuit BE gevoerd worden, die zijn dus WEL nog altijd extra betalend.

In feite ben je dus beter af als je in het buitenland bent, want dan zijn ALLE gesprekken binnen de EU zone inbegrepen in je abo.

Opgepast, er zijn sloebers die om die reden een buitenlands abo aanschaffen om aldus vanuit BE ALTIJD zonder extra kosten naar overal te kunnen bellen, maar op zulke sloebers wordt actief gejaagd.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen