annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Facturatie voor bellen en sms in het buitenland

Topic gestart op: 22-08-19 16h57

Antwoorden: 14 antwoorden

Viviane62
Gewaardeerd verkenner

Facturatie voor bellen en sms in het buitenland

OPGELOST

Abo Arend zegt: bel, sms, surf in het buitenland zoals in België.  Toch wordt er op mijn factuur een bedrag aangetekend om te bellen en te smeden in Frankrijk. Hoe komt dit ?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

Wil toch even iets rechtzetten. Als men vanuit België of welk land dan ook naar een buitenland nummer belt of sms’t is dat altijd betalend. Via whatsapp is dat gratis over het internet. Als u in het buitenland bent kan u gebruik maken van uw belminuten en smsen en uw data als u naar een Belgisch nummer belt. U kan ook gewoon uw data verbinding aanlaten geen probleem maar een buitenlandsnummer bellen of smsen is betalend. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Viviane62 

Heb je enkel gebeld en/of gesmst naar landen die behoren tot de EU? Want bellen of smsen naar landen die daar niet toe behoren blijven betalend...

Tweede mogelijkheid: hoe ver in Frankrijk zat je? Indien te dicht tegen de grens met BE zou het kunnen dat je nog met een BE provider verbonden was. Bellen naar BE kan dan geen kwaad, maar al de rest wordt aangerekend.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Viviane62
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801,

Ik heb alleen getext en gebeld naar een Frans gsmnr. Zit in het zuiden van Frankrijk. Snap dus niet waarom ik dat moet betalen vermits ik een Arend abonnement heb en ik een sms van Orange gehad heb dat ik in Frankrijk net hetzelfde kan doen als in België...

"Orange-info: in Frankrijk bel, sms en surf je zoals in Belgie. Je gebruikt de inbegrepen volumes van je abonnement. Volumes opgebruikt? Je blijft onbeperkt surfen aan een verlaagde snelheid van 512 Kbps. Volg je verbruik in de My Orange-app. Meer info: orange.be/nl/roaming. Liever geen sms'en meer over roaming? Sms gratis STOP naar 8047. De klantendienst is gratis beschikbaar op +3227459500. Gratis noodnummer: 112."

Dit is toch duidelijk, niet dan ?

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Viviane62 

In dat geval is optie 3 van toepassing.... En is de enige oplossing de klantendienst contacteren om dit recht te zetten.

Zelfs zonder Arend abo, bellen en smsjes sturen in Frankrijk naar een Frans nummer is ALTIJD inbegrepen in uw abo. Let wel, ik schreef abo. Met een prepaid kaart is dat niet het geval.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Viviane62
Gewaardeerd verkenner

Dank je, ik zal dan toch maar de klantendienst contacteren bij mijn terugkeer in België ..

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen