annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Factuur één cent duurder dan in de detailfactuur vermeld wordt

Topic gestart op: 10-05-20 13h31

Antwoorden: 4 antwoorden

walter
Rekruut scout

Factuur één cent duurder dan in de detailfactuur vermeld wordt

In mijn laatste afrekeningen wordt vaak één eurocent bijgeteld dan in de detailfactuur vermeld wordt. Waarom dit verschil?

Het lijkt peanuts, doch deze techniek werd al eerder door fraudeurs binnen bedrijven gebruikt om zichzelf te verrijken. 1.000.000 x 0,01 = 10.000 €.

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
ElkeVHorebeek
Gewaardeerd verkenner

Ik zou zeker contact opnemen met de klantendienst en eens navragen of de factuur wel van hen komt. Het zou me niet verbazen als het SPAM zou zijn.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@ElkeVHorebeek  schreef:

Ik zou zeker contact opnemen met de klantendienst en eens navragen of de factuur wel van hen komt. Het zou me niet verbazen als het SPAM zou zijn.


Een valse factuur, dat is geen spam meer hé, dat is phishing. Dat terzijde, denk ik niet dat dit hier het geval is. Maar je weet nooit natuurlijk.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@walter  beste neem je hiervoor eens contact op met de klantendienst en dan het beste nog de facturatie dienst. Die hebben een inzicht op je facturen en ook waarom wel of niet die ene cent in rekening wordt gebracht. Wij zijn hier allemaal klant en hier is geen klantendienst ook lezen die niet mee. Wij hebben ook geen zicht in de persoonlijke zaken van klanten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Maar het kan wel een oproep zijn aan allen: kijk uw facturen eens na of er niet telkens die ene cent verschil op zit.

Want het is correct wat  @walter aanhaalt: niemand ligt wakker van één cent en de meesten zullen het zelfs niet opmerken, maar een handige "insider" kan inderdaad van elke binnenkomende betaling één cent afromen zonder dat het bedrijf dat door heeft want hun rekening klopt.

En dat is dus geen theoretische mogelijkheid, zulke feiten hebben zich inderdaad in het verleden reeds voorgedaan. Daarom niet bij Orange, maar het is dus effectief mogelijk en reeds gebeurd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen