annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Factuur betwisten?

Topic gestart op: 16-10-19 08h58

Antwoorden: 12 antwoorden

Corvilainke
Rekruut scout

Factuur betwisten?

Hallo

Kan ik ergens een factuur betwisten anders dan via telefoon?

Ik heb graag alles op email staan.

Sinds 1 augustus ben ik verhuisd en wou ik orange meenemen. Na 2 maanden bleek dat Orange het niet kon aansluiten omdat de dropkabel foutief zou zijn (PE14) maar volgens het bedrijf wat de kabel gelegd heeft, was dit wel degelijk de juiste kabel (PE14 was nodig omdat het een langere afstand was), nochtans zei de klantendienst dat dit wel ging maar volgens de technieker was dit niet het geval. hierna heb ik dan maar besloten om Orange op te zeggen. Ik krijg wel nog facturen voor de maanden Augustus en September terwijl ik geen diensten gehad heb, hiervoor heb ik vaak gebeld maar kreeg ik de uitleg dat de compensatie ging gebeuren nadat ik terug was aangesloten, wat in dit geval dus niet meer was.

 

Labels (2)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
patrick2
Wijze
Wijze

@Corvilainke   voor een betwisting van uw facturen kan u een aantal stappen ondernemen. U kan dat rechtstreeks versturen naar Orange een aangetekende brief met daarin de betwisting van uw factuur. Er is ook een consumentenombudsdienst waar u uw klacht neer kan leggen. Via de ombudsdienst zal het per mail gaan dan heeft u er een bewijs van maar een aangetekende brief ook. De brief bewaren op de pc en de uitgeprinte versie AANGETEKEND versturen. 

@Patje-2019  betaal wel tijdig uw openstaand bedrag zodat dit niet meer kan worden. In uw situatie de boete niet betalen. Zoals eerder aangegeven is hier over al een post geweest . Dat wil zeggen dat de ENKEL de telecom providers geen extra kosten meer mogen aanrekenen als men is vergeten de eerste factuur te betalen. Bij een tweede factuur , de aanmaning zogezegd , mogen ze dat wel. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Mailen naar Orange kan helaas niet.

Wat je steeds kan doen is een aangetekend schrijven, de ouderwetse manier. DAt is nook nog steeds een wettig bewijsmiddel.

Normaal gezien zou dit in orde moeten komen, je moet niet betalen voor diensten die niet geleverd werden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Patje-2019
Aspirant verkenner

Beste,

Ik heb vandaag contact gehad met jullie klantendienst via het nummer 5000

omdat ik een tweede betalingsherinnering heb gekregen en het klopt dat ik deze factuur ben vergeten 

te betalen .Wat ik wel betwist is dat ik een eerste herinnering heb gekregen en vroeg de mail of sms van de eerste herinnering mij door te sturen,maar daar was hij niet voor bevoegd en daar moet je het als klant maar mee doen.Ik heb geen probleem met 10 euro boete te betalen als ik twee herinneringen gehad heb gekregen.Maar als ik geen bewijs krijg van de eerste herinnering zal ik verdere stappen moeten ondernemen en een andere provider zoeken ook omdat ik al vele jaren klant ben en nog nooit te laat ben geweest om te betalen.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Patje-2019 

Opgelet, laat je niet doen. Dring aan op copies van die eerste herinnering. De kans is namelijk groot dat die er nooit geweest is.

Er is hier nog een andere thread die daarover gaat. Een klant kreeg een tweede herionnering en die kostte € 10, Maar die klant had nooit een eerste herinnering gekregen. Uitleg van Orange: wij beschouwen de originele factuur als een eerste herinnering dat je moet betalen.

EDIT: die andere thread kan je hier lezen

En dat is niet correct. En de reden is niet ver te zoeken: de wetgevng verplicht namelijk aan Orange (en collega's / concurrentie evenzeer) om een eerste herinnering kosteloos te maken. Enkel vanaf een tweede herinnering mogen kosten aangerekend worden.

En dat is nu de truc: Orange noemt de originele factuur de eerste herinnering zodat de tweede herinnering (die dus eigenlijk de eerste is) betalend kan gemaakt worden. En daar gaan ze in de fout. Dat mag niet.

Dus: die boete NIET betalen en de tweede herinnering betwisten, het is namelijk de eerste herinnering en die is kosteloos. Een factuur is een factuur en GEEN eerste herinnering !!

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen