annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox - verbruik tijdens corona

Topic gestart op: 30-03-20 12h29

Antwoorden: 34 antwoorden

lieze
Gewaardeerd verkenner

Flybox - verbruik tijdens corona

Sinds maart 2019 heb ik ingeschreven op de “Flybox” formule. Ik betaal 20 EUR per maand, en krijg hiervoor in totaal 150 GB aan data. Het product sluit perfect aan bij mijn normaal verbruik. De laatste twee weken werk ik echter van thuis, waardoor mijn verbruik ongeveer verdubbeld is. Hoewel ik mijn abonnement op 14 april zal vernieuwen dreig ik nu reeds over mijn limiet te gaan van 150 GB per maand. Ik zou graag mijn Flybox abonnement behouden, maar enkel nu een tijdelijke verhoging hebben in GB’s.

Zojuist belde ik met de klantendienst van Orange om een oplossing te zoeken voor mijn probleem. Volgende opties werden aangeboden:

  1. Data bijkopen aan 1 EUR per GB. Voor de komende twee weken denk ik dat mijn verbruik ongeveer op 150 GB zal liggen, waardoor ik 150 EUR zou moeten bijbetalen. Je begrijpt dat dit voor mij geen optie is.
  2. Overstappen naar het Love abonnement, met bijhorend mobiel abonnement, voor de komende 6 maanden. Dit kan ik echter niet gebruiken, gezien ik al een mobiel abonnement heb via mijn werkgever, en in normale omstandigheden toekom met de 150 GB van de Flybox.

Er is dus op dit moment (nog) geen andere oplossing, tenzij ik mijn flybox zou opzeggen en veranderen naar een andere provider waarin “enkel ongelimiteerd internet, zonder mobiel abonnement” mogelijk is.  Maar ik zou graag Orange klant blijven.

Iemand Flyboxklant met gelijkaardige problemen?

Labels (1)
34 ANTWOORDEN 34
pievdb
Ervaren verkenner

ja orange kennende is da 5 voor 12 middernacht ofzo 🙂

0 pluimen
Jervd
Rekruut scout

Ik zit met hetzelfde probleem. Zitten met 2 in een appartementje en ons abonnement wordt vernieuwd de 24e van de maand. Wij zitten hier in het weekend normaal niet dus komen toe met 150gb. Maar nu zitten we hier constant en voor de periode tot 24 maart hebben we al 30GB moeten bijkopen. Ik heb al gebeld, gemaild en via messenger contact gehad maar de ene optie is nog belachelijker qua kostprijs dan de andere. Ik ben blij met mijn flybox en wil gewoon in deze periode een 100-200 tal GB meer per maand kunnen kopen aan een normale prijs.

Ik snap niet dat Orange zijn klanten hier niet helpt. 1 euro per GB is inderdaad niet te betalen in deze tijden. Als er geen promo's of opties komen om meer dan de maximale 150GB te kunnen gebruiken zijn ze ons als klanten alleszins voorgoed kwijt en wij zullen zeker niet de enige zijn denk ik.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Jervd  zoals ik al reeds vermeld heb heb ik deze post al eens gemaakt naar de moderatoren. Dit is wat er in de regelingen staan in verband met de corona crisis :

 

Kan ik genieten van het Flybox-aanbod?

Onze Flybox blijft een goede optie als aansluiting voor thuis: 50 + 100 GB voor 20 € / maand. Het pakket biedt 50 GB tussen 6.00 en 18.00 uur en 100 GB vanaf 18.00 uur tot 6.00 uur en in het weekend. Op dit moment voorzien we geen extra GB voor ons Flybox-aanbod, gezien we schatten dat de extra tijd online zonder impact op de klantenervaring kan gedragen worden door het inbegrepen volume. Desalniettemin volgen we voortdurend de situatie en het verbruik op. Dit om er steeds zeker van te zijn dat we alle nodige connectiviteit bieden aan onze klanten om hun professionele en persoonlijke activiteiten onder de best mogelijke omstandigheden verder te zetten. We monitoren natuurlijk ook de belasting van ons netwerk met als doel een efficiënte en kwalitatieve service te garanderen voor alle mobiele verbindingen.

 

Dus het wordt wel opgevolgd zoals je kan lezen maar dat er op dit moment dus niet iets extra's is voor de flybox. Het zou misschien een mooie geste zijn om de berekening tegen de helft te doen maar ik betwijfel of het door komt. Dus met de helft bedoel ik 2 GB gebruiken en dat er 1GB af gaat van je totale surf volume. Misschien is dat nog een optie.Maar ik denk dat 100-200 GB kopen voor dezelfde prijs een beetje er over gaat omdat je dan beter vast internet kan nemen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Rosanne1
Gewaardeerd verkenner

Vanaf 6 april zou elke Flybox 50 GB extra data toegekend krijgen. Ik heb dit vernomen van een Orange medewerker toen ik mijn aanvraag voor een tweede abonnement voor mijn Flybox deed.

pievdb
Ervaren verkenner

verkoopstechnieke schatje 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen