Profil de andresigodt

Apprenti éclaireur

• 

1  message(s)

Ik heb kosten door naar het buitenland te bellen, maar kreeg geen waarschuwing

Hoe stel ik een waarschuwing in, moet 33€ betalen

Super User

• 

7.2K  messages

@andresigodt 

Ik kan mij vergissen, maar als je van België uit naar het buitenland belt, iets wat altijd extra te betalen is (behalve sommige dure abo's), daar krijg je geen verwittiging van. Je wordt verondersteld van dat te weten ...

Maar zoals gezegd, ik kan mij vergissen, ik doe dat nooit ...

Lang geleden kon ik een code ingeven waardoor ik een pieptoon kreeg als ik een nummer van een andere provider belde, maar dat is allemaal al lang afgeschaft omdat dit tegenwoordig allemaal geen rol meer speelt.

Wanneer je zelf naar het buitenland gaat krijg je wel nog verwittigingen dacht ik. Maar dat was uw vraag niet hé ...

Apprenti guérisseur

• 

244  messages

@andresigodt als je volgende link volgt krijg je meer uitleg hierover :https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/internationaal-roaming

Super User

• 

11.2K  messages

@andresigodt  door te bellen naar het buitenland krijgt men geen waarschuwing. Je krijgt een waarschuwing als men buiten de bundel gaat met de mobiele data en dat is alles. Iedereen zou eigenlijk moeten weten dat als men van Belgie naar het buitenland belt dat er kosten aan zitten. Met de vaste lijn van Orange kan u gratis bellen naar het buitenland. 

Employé Orange

• 

571  messages

Hoe stel ik een waarschuwing in, moet 33€ betalen

Hallo @andreisgodt,
Aarzel zeker  niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

Apprenti pisteur

• 

3  messages

Bellen vanuit België naar een andere landcode valt niet onder roaming, maar onder internationaal bellen, dus kost ook geld.

Naar EU landen momenteel 0,23 eurocent per minuut en buiten de EU verschillend per zone, deze tarieven kan je vinden bij internationale tarieven op de website. 
Roamen letterlijk vertaald is zwerven, dus niet thuis zijn. Jou bundel in België is ook geldig in andere landen van de EU, maar dus niet naar andere landen vanuit België. 
Via een Orange shop kan je wel op je nummer laten activeren dat je een SMS krijgt als je buiten bundel kosten maakt. 
Zo kan je toch sneller die 33 euro vermijden en uiteraard door je goed te informeren als je niet helemaal zeker bent! 

Loading...