annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Krediet onbruikbaar voor datagebruik op herlaadkaart

Topic gestart op: 12-09-18 09h08

Antwoorden: 18 antwoorden

Reinout
Gewaardeerd verkenner

Krediet onbruikbaar voor datagebruik op herlaadkaart

OPGELOST

Beste,

 

ik heb een herkaadkaartje bij Orange waar ik om de dikke maand een bedrag op stort.

Na 1 maand is mijn voordeelpakken van 4GIG, 9999 sms’jes, ...min bellen op en schiet er dus alleen nog maar het bedrag over dat ik er op had gestort. 

Mijn probleem is nu dat ik dat bedrag wel kan gebruiken om te sms’en en te bellen maar niet voor internet...ik heb voldoende bereik en mijn gsm zegt dat hij een 4g signaal heeft maar meldingen dringen niet door, internetpaginas kunnen niet geladen worden enz. 

Het gestorte geld heeft dus geen nut buiten sms’en en bellen. 

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Reinout 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomB
Orange-werknemer

Beste,

Normaal gezien zou het ook mogelijk moeten zijn op geld om te zetten naar data via #123# (menu)

#123# --> Optie 4 --> nog eens optie 4

Vervolgens heb je de keuze uit een aantal zaken voor internet. 

Groeten,
TomB

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
hv
Gewaardeerd verkenner

Beste Reinout,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Tempo Easy kaart.

Het gaat om misleidende publiciteit van Orange, die trouwens na elke herlaadbeurt nog eens per SMS herhaald wordt.

Na meerdere contacten met Orange blijkt dat men NIET kan surfen zonder eerst een surfvolume aan te kopen: minimum € 5 voor 150 MB gedurende slecht 1 maand. Als je dus een gans jaar wil surfen moet je 12x5=60 EURO betalen, ook als je slechts een zeer beperkt surfvolume nodig hebt (zoals ik). Dit is dus helemaal niet in overeenstemming met de publiciteit dat men gedurende 1 jaar aan € 0.1 per MB zou kunnen surfen.

Na 3 telefonische contacten met de helpdesk en bezoek aan de Orange winkel in de Langemunt in Gent, waarbij nogal wat foutieve info werd bekomen, heb ik het opgegeven en beperk ik mij tot bellen en SMS'en (hiervoor is de publiciteit correct: € 0.1/minuut bellen en € 0.1/SMS). Surfen doe ik nog uitsluitend per Wifi.

Alhoewel ook niet in overeenstemming met de publiciteit, zou een nog min of meer aanvaardbare oplossing kunnen zijn dat men een surfvolume toekent voor een gans jaar aan het opgegeven tarief (bv. 10 MB voor 1 € of 50 MB voor € 5). Dit blijkt echter geen optie. De surfvolumes zijn beperkt tot 1 maand.

Als je hier niet mee kunt leven kan je post voor een ander type abonnement of operator kiezen.

Groeten,

Hubert

 

Cleopatra
Veteraan verkenner

Ey @hv

Zoals @Totem al zei kan je een surflimiet instellen. Dan wordt er 5 euro of 10 euro gebruik van je krediet, waarmee je kan surfen. Gewoon via de sociale media vragen of ze dit even voor je kunnen instellen

Good luck


Greetz

CLEO

hv
Gewaardeerd verkenner

Je stelt het toch wat eenvoudig voor.......

Eigenlijk had ik het al opgegeven, maar ik was gisteren in de buurt van de Orange Shop in Gent en ben naar aanleiding van uw bericht toch nog maar eens binnengestapt.

Na een eerste contact van de behulpzame medewerker van de shop met de Orange help desk, die na een tiental minuten meldde dat alles geregeld was, was het nog steeds niet mogelijk om te surfen (getest door personeel in de Shop).

Vervolgens heeft de medewerker terug ingebeld en na +/- 45 minuten onsuccesvol proberen, werd beslist een dossier aan te maken omdat het nog steeds niet lukte. Enkele uren later eindelijk geregeld. Ik krijg nu keuzeschermen op mijn smartphone die ik tot op heden nooit kreeg en die mij toelaten te surfen met mijn krediet en een waarschuwingslimiet in te stellen.

hv
Gewaardeerd verkenner

Zelfde probleem stelt zich opnieuw!

Geen toegang tot mobiele data!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen