Tarieven en verbruik
Heb je een vraag over je verbruik? Hulp nodig om een Orange abonnement aan te schaffen? Dan ben jij op de juiste plek op Tribe!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Roald1H
Aspirant verkenner

Orange Phone app no sim card error

Ik ben recent gewisseld van gsm (Nokia 8.1) en op mijn nieuwe gsm werkt de Orange Phone app vaak niet naar behoren.

Als ik iemand wil bellen, krijg ik vaak een error dat dat er geen sim in zit. Terwijl het met de Nokia Phone app geen probleem is. Ook mobiel internet werkt zonder problemen, dus er is geen probleem met de sim kaart.

Het is wel een dual sim gsm, met maar 1 sim kaart in... Zou het daar aan liggen? En kan ik dit in de app ergens aanpassen? (zelf niet gevonden) 

Bedankt! 

Roald 

Labels (2)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Aspirant sjamaan

Re: Orange Phone app no sim card error

@Roald1H 

Ik heb zelf geen dual-sim, maar heb je in de instellingen van de foon zelf (dus niet van de Orange app) ergens een mogelijkheid om het zoeken naar of lezen van een tweede sim uit te schakelen?

En ook, het klassieke antwoord; gooi de app er eens af en installeer hem opnieuw. Heb je de nieuwe foon trouwens from scratch geïnstalleerd of heb je een BackUp teruggezet?

Roald1H
Aspirant verkenner

Op de gsm staat de tweede sim automatisch uit, zie ook afbeelding.

De app is er inderdaad via een backup opgezet. Ik heb de app nu eens verwijderd en het terug geïnstalleerd, maar de error blijft. 

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Roald1H 

Klinkt misschien, dom, maar heb je tussen het wegsmijten en het opnieuw installeren van de app uw toestel eens volledig herstart? Indien niet kunnen er nog steeds sporen of instellingen actief zijn gebleven.

0 pluimen
Highlighted
patrick2
Aspirant sjamaan

@Roald1H  ik gebruik de Orange phone app zelf ook in een dual sim foon maar heb er geen problemen mee. In de app is het niet aanpasbaar om met sim 1 of 2 te bellen dit wordt automatisch geregeld. Wat wel kan is dat de app niet compatibel is met de software van Nokia maar dat is android one dus het zou moeten werken zonder errors. Wat u wel eens kan doen , als u de mogelijkheid heeft , om uw simkaart in een andere gsm te doen en dan ook de Orange phone app te gebruiken. Als er dan geen error komt ligt het aan het toestel zelf moest er dan nog een error komen dan kan het wel aan de simkaart zelf zijn. Bij mij nogmaals werkt de app perfect dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Cdt24801
Aspirant sjamaan

@patrick2 

Aan de simkaart zal het niet liggen want in zijn vorige foon werkte het allemaal perfect.

0 pluimen
Roald1H
Aspirant verkenner

@Cdt24801 Ondertussen ook opnieuw opgestart en het probleem blijft.

@patrick2 Bij mijn vorige gsm is er geen probleem, dus ik denk dat de sim kaart werkt. Ook via een andere app bellen en bv. mobiel internet werkt zonder probleem, dus zal wel ergens een compatibiliteitsprobleem zijn.

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

@Cdt24801 Ondertussen ook opnieuw opgestart en het probleem blijft.

@patrick2 Bij mijn vorige gsm is er geen probleem, dus ik denk dat de sim kaart werkt. Ook via een andere app bellen en bv. mobiel internet werkt zonder probleem, dus zal wel ergens een compatibiliteitsprobleem zijn.

Ugh @Roald1H,

Het kan zijn dat de app zich aan je tweede simkaart wilt aansluiten. Aangezien je geen tweede kaart hebt, kan de app je een foutmelding geven. Je kan eens proberen om je kaart in je tweede simkaartslot te plaatsen en je app opnieuw proberen te gebruiken.  Als het nog niet werkt, kan je nog altijd onze stamleden van de klantendienst contacteren zodat ze de technische dienst voor je kunnen contacteren.

Zet je schrap! Ontdek binnenkort de nieuwe versie van Tribe!

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen