annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Prijs Samsung Galaxy A6

Topic gestart op: 31-12-18 15h23

Antwoorden: 18 antwoorden

Dirk63
Aspirant verkenner

Prijs Samsung Galaxy A6

OPGELOST

Hallo , 

Hier ben ik nu echt een leek in zie , daarom plaats ik mijn vraag hier dan maar .

Hopelijk kunnen jullie mij helpen . 

Ik zou graag veranderen van smartphone , ik heb al jaren een KOALA abonnement .

Mijn huidige gsm is Galaxy A5 , ik zou een Samsung Galaxy A6 willen aankopen.

Hoeveel betaal ik hiervoor als bestaande klant ? 9€ of 249,99 ?

 

MVG  

 

  

 

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Dirk63 dan gaan we u een antwoord geven om u verder te helpen om toch aan uw nieuw toestel te geraken. 

Er zijn twee optie's aarom ziet u ook twee bedragen staan. 

Optie 1 : u heeft een Koala abonnement bij Orange op dit moment. U kan dan naar uw klantenzone gaan inloggen en naar tarief plan gaan ----> personal check up ---> abonnment wijzigen ----> kiezen welk terif plan u wil , dus met gsm of zonder gsm ----> keuze maken voor de samsung A6 met bijbehorend tarief plan ---> bevestigen en betalen -----> toestel wordt thuis geleverd. Voor deze optie krijgt u dus een abonnement met gsm gekoppeld en betaald u 49 euro voorschot en de rest van het openstaande bedrag zal maandelijks betaald worden in uw abonnement en heeft u een contract van 12 maanden. U kan ook naar een Orange shop gaan en dit voor u in orde laten maken dan heeft u wel meteen uw toestel , als ze voorradig zijn. 

Optie 2 : die 269 euro is het bedrag wat u meteen kan betalen voor de gsm. Deze koopt u dus aan en bent u niet gebonden aan een contract. U behoud uw huidige Koala abonnement en betaald enkel de abonnmentskost en het toestel is van u.

U kan die 49 euro zien als een soort van lening , want dat is het niet echt , en uw stukje wordt in het abonnement betaald. Als u het toestel los koopt is het meteen uw eigendom zonder afbetaling. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
Cdt24801
Wijze
Wijze

Die laatste zin is misschien voor sommigen wel belangrijk. Het is inderdaad zo dat de "Smartphone" abonnementen 1 GB meer data hebben dat hun standaard tegenhangers.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dirk63

Het is eigenlijk heel eenvoudig.

Je hebt, als je bij Orange een foon wilt aanschaffen, twee mogelijkheden:

  1. Gewoon kopen, cash betalen en uw bestaande abonnement behouden of een ander abonnement kiezen.
  2. Aanschaffen in combinatie met een abonnement. Dan kun je op afbetaling werken.

Het verschil tussen die € 9 en die € 249,99 zit hem in het abonnement. Wanneer je een foon aan € 9 koopt zit daar een abonnement aan vast, dat je verplicht 24 maanden moet houden (zoniet betaal je een afkoopsom).

En daar zit hem de afbetaling in: een abo zonder foon of hetzelfde abo MET foon, daar zit een prijsverschil op Zo is bvb Koala zonder foon € 20 per maand en Koala Smartphone € 35 per maand.

Wil je de prijs vergelijken moet je het prijsverschil van het gekozen abo vermenigvuldeigen met 24 en daar de initiële koopsom bij optellen.

Kort samengevat: koop je een foon aan de lage prijs moet je verplicht een duurder abonnement nemen waarin de afbetaling van de foon vervat zit. En uiteindelijk is kopen op afbetaling altijd duurder dan contant betalen bij aankoop. Het voordeel is dan weer dat je de kosten over 24 maanden kan spreiden. Vergeet dan wel niet na 24 maanden uw abo aan te passen of je blijft betalen Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2

Verdorie, ik mag zo geen lange berichten meer tippen, dat duurt te lang en zijt ge altijd rapper dan ik om te antwoorden Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 zal niet meer posten 🙂 krijg je voorrang 🙂 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@patrick2  schreef:

@Cdt24801 zal niet meer posten 🙂 krijg je voorrang 🙂 


Maar nee Patrick, doe gewoon voort, je bent heel goed bezig. Ik heb er hoegenaamd geen probleem mee dat jij korter op de bal kan spelen dan ik, maar ja, ik heb dan ook nooit gevoetbald Smiley Tong

Bovendien zitten er hier regelmatig kleinkinderen rond te ravotten, dus ik kan niet permanent aan mijn schermpje zitten, maar dat is dus helemaal niet erg.

En daarbij, het is hier geen wedstrijdje hé, we kunnen elkaar alleen maar aanvullen, en dit om de andere tribers voort te helpen waar we kunnen !

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen