annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Prijs en betaling smartphone met abonnement?

Topic gestart op: 13-01-19 23h05

Antwoorden: 14 antwoorden

Bertje
Gewaardeerd verkenner

Prijs en betaling smartphone met abonnement?

OPGELOST

Hallo iedereen, ik ben nieuw bij orange maar het ziet er wel heel interessant en voordelig uit dus hier een paar vragen voor ik er echt aan begin:

 

Als ik dit koop ( https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-s9-256-gb-zwart + het arend plan ) moet ik dan 700 euro betalen voor de gsm en dan 40/maand voor 12 maanden of is het gewoon 40 euro per maand totdat het bedrag van de gsm afbetaald is?

 

Hoe oud moet je zijn om een toestel met abonnement aan te schaffen? 

 

Als je per maand moet betalen maar je krijgt je geld pas 6 dagen na het begin van de maand zal hier dan rekening mee gehouden worden?

 

Als ik deze gsm koop ( https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-s9-256-gb-zwart ) + het Arend abonnement erbij kan ik dan mijn abonnement nog altijd delen  ( https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-everywhere/surf-extra-card ) ?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bertje

Het is inderdaad een beetje verwarrend overgekomen, al die bovenstaande posts. Ik zal eens een poging doen om het uit te leggen, hoe het in mekeer steekt.

  • Het gekozen toestel kost € 849 indien u het gewoon gaat kopen in een shop.
  • Wanneer u reeds een abonnement hebt of er een neemt (een gewoon abonnement, dus geen smartphone abonnement, die zijn duurder) krijgt u een korting van € 150
  • Het gekozen toestel kost u dus nog € 799 wanneer u bvb een Arend abonnement hebt of neemt.
  • Dat Arend abonnement kost u € 40 per maand, onafhankelijk van uw foon. U dient dit abonnement minstens 12 maanden te behouden op straffe van bijbetaling.
  • De € 799 die uw foon nog kosten moet u uiteraard ook betalen. Daarvoor kan u gebruik maken van de regeling "gespreid betalen". Het voorschot, de looptijd en het maandbedrag hangen af van welke formule u kiest. Maar welke de maandelijkse last ook wordt, die moet u dus elke maand bijtellen bij de € 40 van uw Arend abo.

U dient dit allemaal te regelen in een Orange shop. De afbetaling zelf (met 0% rente) wordt afgehandeld door Cetelem, niet door Orange zelf.

Meer info over "gespreid betalen":

https://www.orange.be/nl/hulp/mobiele-telefonie/orange-abonnement/lening-op-afbetaling-voor-je-smart...

Wat ik hier nog duidelijk wil stellen: dit is dus NIET hetzelfde als een aankoop van een smartphone met abonnement. Want dan moet je verplicht een "smartphone abonnement" nemen, dat € 15 duurder is dan zijn gewone tegenhanger en dan moet je ook een contract van 24 maanden tekenen. Buiten het voorschot betaal je dan dus eigenlijk elke maand € 15 af voor uw foon, en dat maal 24 = € 360

Zo, ik hoop dat dit nu een beetje duidelijk is.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Bertje

699,96€ is de prijs van het toestel in combinatie met een Arend abonnement van 40€/maand (normale prijs) met een verbintenis van 12 maanden.
Als je het Arend abonnement opzegt voordat de 12 maanden om zijn dan dien je een deel van de ontvangen korting van 150€ terug te betalen :

maand    terug te betalen
1              137,5
2              125,0
3              112,5
4              100,0
5                87,5
6                75,0
7                62,5
8                50,0
9                37,5
10              25,0
11              12,5
12                0,0

Na deze periode kan je opnieuw een toestel met korting kopen.

Surf Extra Card gelinkt aan een Arend abonnement :
3€/maand
20GB surfvolume van het abonnement wordt gedeeld in België
surfvolume niet geldig bij roaming dus 5,4€/GB in de EU (incl. BTW, in 2019)

Josette
Wijze
Wijze

En als ik U was, zou ik tot aan de Orange winkel gaan

zie je het en krijgt alle uitleg die nodig is.

Succes met je nieuwe aankoop.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Bertje
Gewaardeerd verkenner

Ben vandaag naar de winkel gegaan maar de medewerker was niet zo vriendelijk en bood niet veel hulp aan jammer genoeg

patrick2
Wijze
Wijze

@Bertje ten aller eerste welkom bij onze Tribe. 

Om een aantal vragen te beantwoorden :

Als u een toestel neemt met een  afbetaling bij Orange betaald u dus die 700 euro. Dat is een eenmalig bedrag dat u betaald want u krijgt bij die Arend 150 euro korting  op uw toestel. U krijgt een verbintenis van 12 maanden dat wil dus zeggen dat u deel terug betaald per maand en daar heeft u in de klantenzone een afschrijvings tabel voor. Hoeveel de maandelijkse kost is durf ik niet te zeggen. Ook bij het tweede toestel geldt het zelfde principe. De extra surf kaart die kan u koppelen aan uw abonnement dat wil dus zeggen dat u uw data op een tablet of andere gsm kan gebruiken. 

U kan ook de afbetaling nemen via de bank dan betaald u eenmalig de 9 euro en betaald u maandelijks een bedrag af aan de bank. Dan heeft u een verbintenis voor 24 maanden. 

U dient 18 jaar of ouder te zijn om een abonnement af te sluiten.

Uw factuur of aanrekenings periode loopt op het moment dat uw abonnement is geactiveerd. Dacht te weten dat elke periode loopt tot de 27ste van de maand en de daadwerkelijke betaling is een aantal dagen later , in mijn geval is dat meestal rond de 17e van de maand dat het van de bank af gaat.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen