Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-10-19 19h17
Antwoorden: 9 antwoorden
Hi,
Ik ben sinds 24/10 overgestapt van Proximus naar Orange met mijn gsm. (voor herlaadkaart gekozen).
Overgang is vlotjes gegaan, mobiel internet doet het, bellen doet het. Alleen zit ik met het probleem dat SMS verzenden gewoonweg niet lukt.. Ontvangen is geen enkel probleem.
Wie kan er me helpen dit werkende te krijgen? Alvast bedankt voor de moeite!
Mijn Toestel: Iphone 6s, Ios 13.1.3.
@StefanMsk ik heb jammer genoeg niet de middelen om het sms verkeer na te kijken voor u . Ik heb ook geen toegang tot de systemen bij Orange om dingen na te kijken voor een klant. Dit was natuurlijk heel makkelijk geweest om zo misschien wat problemen op te lossen voor klanten maar ik ben ook gewoon een klant binnen Orange. Ik heb wel kennis van zaken omdat ik altijd gewerkt heb voor Telenet en Proximus dus weet waar men moet kijken om eventueel het probleem na te zien. Simpel gezegd als er een uitgaande sms wordt gemaakt en u verstuurd deze zal men kunnen zien dat deze ook een status heeft als verzonden. Als de sms er niet uit gestuurd wordt gaat men ook zien waarom deze sms tegengehouden wordt . Als al uw diensten niet werkte wegens een factuur die niet betaald is zien zij dat ook , maar dat is niet het probleem in dit geval. Waarschijnlijk ligt het aan de sms centrale die weigerd een sms te versturen op uw simkaart.
Dat er geen dossier werd opgemaakt is alles behalve goed . In dit geval dient men een dossier op te maken om het eens na te zien waar het mis gaat op uw sms verkeer want dit is wel na te zien hoor. Die 15 euro is rond gezegd schandalig want als het probleem daarmee oplost is het niet uw fout en zal Orange er voor moeten in staan .
Ik heb de simkaart net even in een andere telefoon geprobeerd maar zonder resultaat.
SMS ontvangen lukt wel maar SMS versturen lukt niet.. Zou dit echt aan de simkaart zelf liggen? Zou dan ook het ontvangen van smssen moeten mislukken?
Gr
Mss eens een nieuwe simkaart vragen in een orange shop ik heb ook al eens zo gevaren groetjes
@StefanMsk dat kan een fout in de simkaart zijn . Bel anders eens de klantendienst 5000 of stuur via FB messenger een bericht. Daar kan worden nagezien of er een fout zit ergens in uw gebruikers profiel.
Prima, ga ik dat doen. Ik zal je hier op de hoogte houden waar het probleem uiteindelijk aan lag.
Bedankt en fijne avond verder!