annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Simkaart nog actief na overdracht nummer

Topic gestart op: 11-09-20 10h29

Antwoorden: 24 antwoorden

StijnP
Ervaren verkenner

Simkaart nog actief na overdracht nummer

Hallo

Ook eens via deze weg horen. 4 dagen geleden nummer laten overdragen van Orange naar andere provider. Dat is gelukt bij de nieuwe provider maar de oude simkaart bij Orange is nog steeds actief. Gevolg: nummer actief bij 2 providers! Orange nummers komen op de Orange simkaart en alle andere op de nieuwe simkaart.

Ik heb al menige malen telefonisch contact gehad met de klantendienst alsook twitter en FB. Er komt maar geen oplossing!!! Gisteren nog klantendienst aan de lijn en ze hebben het contract ‘terminated’ gekregen maar de simkaart is na zovele uren nog altijd actief!

Ik word er moedeloos van!

Groetjes,
Stijn

Labels (1)
24 ANTWOORDEN 24
StijnP
Ervaren verkenner

@haelewyn Ik blijf toch met de vraag zitten waar dan juist het routeringsprobleem zit. CRDC vermeldt de correcte provider maar Orange nummers worden niet correct gerouteerd naar Proximus. Base/ Telenet en Proximus nummers wel...

In dat centrale bestand kan toch enkel vermelding zijn wie op dat eigenste ogenblik operator van een bepaald nummer is. De routering zelf is toch onderdeel van de operator op zich!!??

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Ik herken het probleem alleszins..  Bij een fout gelopen MNP kan er een routeringsprobleem optreden van bij slechts één operator. Zoals dat nu bij jou het geval is.

Technische storingen in die zin kunnen ook wel voorkomen. Onlangs was het nog een tijdje onmogelijk om SMS te sturen van Orange naar Proximus. Tja ... Waarom dan niet naar Telenet ?


Het ligt anders maar toch is dat een stuk van het verhaal in het geval een MNP fout loopt. Hoe het technisch tot in de puntjes precies werkt weet ik ook niet.
Ik stel me iets voor als dat bv Orange die ene update niet heeft doorgekregen. Die updates worden zo goed als constant doorgegeven, niet dagelijks. Als Orange nu bv één batch niet heeft gekregen dan zijn de nummers die daarop staan niet gekend door de operator. 
Maar nu ben ik maar aan het raden.
Het kan net zo goed zijn dat voor ieder telefoongesprek er een korte check gebeurt bij het CRDC maar dat lijkt me omslachtig en een zwakke schakel scheppen in de ketting.
Als die verbinding dan één keer uitvalt kan niemand nog bellen terwijl je dat kan vermijden.

In de tijd dat ik die storingen nog in handen kreeg ging er een rapportje naar ons MNP team. Die vertelden me dat ze dat regelden met CRDC..  Er is bij mij geen twijfel aan dat dat ook zo was. Ik sprak toen niet met een operator van een onderaannemer maar met iemand van het bedrijf zelf die een MNP specialist was. Die mensen doen niets anders dan problemen daarmee oplossen.

Of die procedure nu nog bestaat en identiek is : Ik weet dat niet en ik zou het niet durven zweren. Ik zou gokken van wel want anders is het wel een erg grote verandering geweest.
Wachten... of mijn eerdere tip nog eens overwegen. Dat is alles wat je kan doen.

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Ik heb al dergelijke zaken weten verkeerd gaan in het verleden maar het is zeldzaam.

Er is een centrale database, genre de 1299, waar ieder nummer tot een bepaalde operator behoort en daaraan wordt toegeschreven.
Als een Belgacom klant je belt of een Base klant, moet er een routering zijn die zegt : dat gesprek moet naar operator A of B.
Het probleem dat je beschrijft is een fout in die database (behoort niet tot Orange).

Dat kan rechtgezet worden door de dienst voor Mobile number portability van je nieuwe operator.
Algemeen is het de afspraak dat alle stappen en alles wat technisch voor de overname van het nummer wordt gedaan door de nieuwe operator.

Pätrick schreef het eigenlijk al maar ik wou het nog eens op deze manier / op mijn eigen manier uitleggen en bevestigen.
Je moet dus bij je nieuwe operator vragen dat zij het in de database (ik dacht dat dat het CRDC is) laten aanpassen en volledig in orde zetten.

0 pluimen
StijnP
Ervaren verkenner

Beste @haelewyn en @patrick2 

alvast bedankt voor de toelichting!

Hiermee kan ik zeker verder in mijn strijd :-)!

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

In dat geval : een niet te onaangename, korte en doeltreffende strijd toegewenst, Stijn  🙂

Veel succes !

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen