annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veranderen van abonnement: facturen

Topic gestart op: 31-07-19 13h17

Antwoorden: 6 antwoorden

MargotVcv
Aspirant verkenner

Veranderen van abonnement: facturen

OPGELOST

Ik had graag een nieuw abonnement gehad, maar vroeg me af hoe dat zit met de facturen. Ik heb nu dolfijn voor 25 euro per maand en een gsm die nu nog een advantage heeft van 12.50 euro. Aangezien ik al een lange tijd niet blij ben met mijn huidig abonnement, en eigenlijk altijd te veel betaal aan belminuten en internet buiten mijn abonnement, zou ik graag zo snel mogelijk een nieuw abonnement aangaan. 

Orange stelt mij Koala voor, voor 20 euro per maand. Deze voordelen zijn een stuk groter dan die van mijn huidig abonnement. Stel dat ik overschakel van abonnement, in het midden van de maand, welke facturen krijg ik dan voorgeschoteld? Krijg ik dan drie facturen van 1. 12,50 EUR restwaarde telefoon, 2. 25EUR dolfijn, 3. 20 EUR Koala? 

 

Alvast bedankt

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@MargotVcv  moest u een overschakeling doen dan krijgt u 1 factuur met verschillende betalingen en berekeningen erop te staan. Als u in het midden van de maand overschakeld ziet u een aantal berekeningen. 

Eerst ziet u het rest bedrag staan van de overgebleven maand samen met de afbetaling van de gsm. 

Voorbeeld : u betaald nu 25 euro per maand u stopt halverwege de maand dus laat ik zeggen er wordt u 12, 50 aangerekend omdat het halverwege maand is. Daarbij komt de afbetaling van de gsm en u betaald meteen een stukje mee van het nieuwe abonnement wat u wenst te hebben. Dus de eind som kan op dat moment iets hoger zijn maar dat is natuurlijk eenmalig. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@MargotVcv  moest u een overschakeling doen dan krijgt u 1 factuur met verschillende betalingen en berekeningen erop te staan. Als u in het midden van de maand overschakeld ziet u een aantal berekeningen. 

Eerst ziet u het rest bedrag staan van de overgebleven maand samen met de afbetaling van de gsm. 

Voorbeeld : u betaald nu 25 euro per maand u stopt halverwege de maand dus laat ik zeggen er wordt u 12, 50 aangerekend omdat het halverwege maand is. Daarbij komt de afbetaling van de gsm en u betaald meteen een stukje mee van het nieuwe abonnement wat u wenst te hebben. Dus de eind som kan op dat moment iets hoger zijn maar dat is natuurlijk eenmalig. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@MargotVcv 

Om die laatste zin van Patrick even in een juist daglicht te plaatsen: die ene factuur is inderdaad een stuk hoger dan normaal, maar wees gerust, de berekening klopt. Je betaalt niets teveel.

Het hogere bedrag komt eenvoudigweg omdat alle elementen (afrekening oud abonnement, afrekening gsm en berekening nieuw abonnement) in één factuur zitten en niet gespreid worden over drie facturen, hetgeen misschien voor sommige mensen overzichtelijker zou zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen