annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veranderen van abonnement: facturen

Topic gestart op: 31-07-19 13h17

Antwoorden: 6 antwoorden

MargotVcv
Aspirant verkenner

Veranderen van abonnement: facturen

OPGELOST

Ik had graag een nieuw abonnement gehad, maar vroeg me af hoe dat zit met de facturen. Ik heb nu dolfijn voor 25 euro per maand en een gsm die nu nog een advantage heeft van 12.50 euro. Aangezien ik al een lange tijd niet blij ben met mijn huidig abonnement, en eigenlijk altijd te veel betaal aan belminuten en internet buiten mijn abonnement, zou ik graag zo snel mogelijk een nieuw abonnement aangaan. 

Orange stelt mij Koala voor, voor 20 euro per maand. Deze voordelen zijn een stuk groter dan die van mijn huidig abonnement. Stel dat ik overschakel van abonnement, in het midden van de maand, welke facturen krijg ik dan voorgeschoteld? Krijg ik dan drie facturen van 1. 12,50 EUR restwaarde telefoon, 2. 25EUR dolfijn, 3. 20 EUR Koala? 

 

Alvast bedankt

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@MargotVcv  moest u een overschakeling doen dan krijgt u 1 factuur met verschillende betalingen en berekeningen erop te staan. Als u in het midden van de maand overschakeld ziet u een aantal berekeningen. 

Eerst ziet u het rest bedrag staan van de overgebleven maand samen met de afbetaling van de gsm. 

Voorbeeld : u betaald nu 25 euro per maand u stopt halverwege de maand dus laat ik zeggen er wordt u 12, 50 aangerekend omdat het halverwege maand is. Daarbij komt de afbetaling van de gsm en u betaald meteen een stukje mee van het nieuwe abonnement wat u wenst te hebben. Dus de eind som kan op dat moment iets hoger zijn maar dat is natuurlijk eenmalig. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
007
Gewaardeerd verkenner

Kan perfect. En je gaat geen cent teveel betalen.

Simpel voorbeeld:

Neem dat je abonnement bvb van 1 tem 30 augustus loopt.

Je stapt bvb exact in het midden (15 augustus) over van een 20euro naar een 30 euro abonnement over.

Je krijgt dan de helft van die 20 euro terug (-10euro)

Je betaald dan de helft van de 30 extra (+15)

Doe je dit vroeger of later op de maand, wordt dit helemaal berekend. 

Je gaat dus niks teveel betalen.

chirske
Aspirant verkenner

zit ook met zoiets , mijn abonnement verloopt op 9 janauari 2020 , was een abonnement met een gsm van 24maand , zou nu willen overstappen naar een koala abonnement  

dan zal het toch iets anders lopen dan hierboven uitgelegd 

 

grtz chris

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@chirske 

Dat verloopt exact hetzelfde als hierboven uitgelegd. Het enige waar je op moet letten is dat je effectief 24 volle maabdeb dat abo hebt gehad, zoniet moet je bijbetalen. Maar die laatste maand is dat niet echt veel, dus zelfs als ben je even te vroeg, verrander gerust naar de gewone Koala in januari. En als je het na de 9de doet, zou je normaal gezien niks extra kosten mogen hebben.

Ik veronderstel dat je van Koala Smartphone komt ... Dan valt gewoon die € 15 weg die je elke maand betaalde om uw foon af te betalen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
AlexandraW
Moderator
Moderator

Hi @chiske

 

Het klopt want @Cdt24801 schrijft. Je zal de restwaarde van je smartphone nog betalen als je vroeger verandert, dat is het.
Dus je mag zijn reactie gerust als oplossing valideren.

 

Groetjes

Alexandra

Leden met de meeste pluimen