annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraagje over smallband en extra volume bijkopen

Topic gestart op: 31-07-22 20h55

Antwoorden: 6 antwoorden

Cumulus
Gewaardeerd verkenner

Vraagje over smallband en extra volume bijkopen

OPGELOST

Hoi allemaal, 

Sinds vorig jaar heb ik een partner en sinds we meer en meer tijd in mijn woning doorbrengen als voorbereiding om later samen te gaan wonen, begint mijn (ons) internetverbruik flink de hoogte in te gaan. 

Mijn Flybox kan het maar nauwelijks bijbenen (mijn partner is een fanatiek gamer en video streamer) en ik ben aan het kijken naar mogelijkheden om het nog wat te rekken door op het einde van de maand wat volume bij te kopen en eventueel alles zodanig te organiseren dat ik eventueel een aantal dagen of een weekje op smallband kan overleven voordat de nieuwe maand begint. Nu heb ik enkele vraagjes daarover:

- Hoe gaat het bijkopen van volume in zijn werk? Orange beweert dat je in een paar muisklikken 5 of 10 GB kan bijkopen, maar na 2000 muisklikken op forums, de website en gebruiksaanwijzingen heb ik nog niets gevonden. Of komt die optie pas vrij als je data effectief al op is?

- Heeft iemand ervaring met smallband op de flybox? Is dat nog een beetje te doen met die 512 kbps die wordt vermeld om bijvoorbeeld nog te telewerken? (wij doen geen videoconferenties op het werk maar gewone voice calls in teams met een tiental collega's tijdens de scrum) Gaat de overgang van smallband naar breedband in de nieuwe maand die volgt vlot?

- Is er een truuk of mogelijkheid om zelf je wifi deels te 'knijpen' zodat het bij auto updates en actergrondprocessen waar je geen controle over hebt op de computer of laptop er minder snel door vliegt en je dan de 'kraan' weer helemaal open kan draaien als je voor iets een grote snelheid nodig hebt?

- Stel dat ons verbruik verder toeneemt en het niet meer rendabel is om telkens volume bij te kopen (is ook al meteen 1 euro per GB extra), betekent dit dan het einde van mijn Flybox- tijdperk of is er nog een workaround mogelijk? (zoals een tweede flybox of iets dergelijks)?

 

Hartelijk dank voor eventuele tips en info,

 

Hendrik

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Cumulus 

Een Flybox is mooi voor de mensen die niet veel internet nodig hebben en af en toe eens wat online zijn wat mails lezen en eens af en toe een film streamen , Netflix of zo. Maar jullie zijn dus eigenlijk al wel een sereiuze gebruiker waardoor eigenlijk de Flybox afgeraden wordt om zulk hoog verbruik te hebben. Ik doel er op je gaat je eigen blauw betalen aan de nodige extra data , terwijl vast internet je recht geeft op 3 TB verbruik per maand. Zeker voor iemand die fanatiek streamt en gamed is vast internet echt wel aan te raden. 

Zal je een aantal antwoorden geven :

* vertraagd internet ( 512 KBPS ) gaat niet eens een film van Netflix kunnen afspelen laat staan een fatsoenlijke game spelen. 

* Je kan volume bijkopen op de moment dat je 'hoofd volume ' is opgebruikt. Je zegt € 1 per aangekochte GB dus 10 GB = € 10. Elke dag moet je toch volledige snelheid hebben dus laat ik zeggen € 70 per week als je dat elke dag bijkoopt. Dat is al de prijs van een pack bij Orange 🤔

* een tweede Flybox gaat niet daar heb je ook niks aan als dat wel zou gaan. 

Al met al gaming en streaming kost je gewoon data. Ik zelf thuis heb al een verbruik van 400 GB per maand enkel aan streaming , Netflix , Disney+ en ik die online tv kijkt. Daar is nog geen gewoon verbruik in gerekend wat we nodig hebben op internet. Dus mijn maandelijkse volume kan tegen de 1000 GB per maand lopen en ooit er nog wel eens over.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Proximulantis
Leidende verkenner

@Cumulus Misschien is het een ideaal moment om vast internet te bestellen?
Er loopt een web promo voor gratis installatie.

Ik weet alleen niet hoelang deze nog loopt.

2022-08-01 13_42_31-Configureer je Love pack _ Orange België.png

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-tv-mobiel/nieuwe-klant?TP=AX-0_AZ-1_BI-0_BB-...

patrick2
Wijze
Wijze

@Cumulus 

Een Flybox is mooi voor de mensen die niet veel internet nodig hebben en af en toe eens wat online zijn wat mails lezen en eens af en toe een film streamen , Netflix of zo. Maar jullie zijn dus eigenlijk al wel een sereiuze gebruiker waardoor eigenlijk de Flybox afgeraden wordt om zulk hoog verbruik te hebben. Ik doel er op je gaat je eigen blauw betalen aan de nodige extra data , terwijl vast internet je recht geeft op 3 TB verbruik per maand. Zeker voor iemand die fanatiek streamt en gamed is vast internet echt wel aan te raden. 

Zal je een aantal antwoorden geven :

* vertraagd internet ( 512 KBPS ) gaat niet eens een film van Netflix kunnen afspelen laat staan een fatsoenlijke game spelen. 

* Je kan volume bijkopen op de moment dat je 'hoofd volume ' is opgebruikt. Je zegt € 1 per aangekochte GB dus 10 GB = € 10. Elke dag moet je toch volledige snelheid hebben dus laat ik zeggen € 70 per week als je dat elke dag bijkoopt. Dat is al de prijs van een pack bij Orange 🤔

* een tweede Flybox gaat niet daar heb je ook niks aan als dat wel zou gaan. 

Al met al gaming en streaming kost je gewoon data. Ik zelf thuis heb al een verbruik van 400 GB per maand enkel aan streaming , Netflix , Disney+ en ik die online tv kijkt. Daar is nog geen gewoon verbruik in gerekend wat we nodig hebben op internet. Dus mijn maandelijkse volume kan tegen de 1000 GB per maand lopen en ooit er nog wel eens over.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen