annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom gaat het surfvolume eerst van het abonnement, dan pas van aangekochte data?

Topic gestart op: 02-08-18 12h02

Antwoorden: 9 antwoorden

Ambroos
Ervaren verkenner

Waarom gaat het surfvolume eerst van het abonnement, dan pas van aangekochte data?

OPGELOST

Waarom trekt Orange het surfvolume allereerst af van het surfvolume van het abonnement, i.p.v. het tijdens de maand aangekochte bijkomende (herladen) surfvolume? Zo kan Orange tweemaal het teveel aan surfvolume voor zichzelf incasseren. Dat vind ik niet prettig en een beetje pesten. Of kan de gebruiker zelf handmatig kiezen tussen beide volume's, en zorgen voor de omschakeling zodat eerst (voor de termijn verstreken is), het het surfvolume van de herlaadbeurt wordt aangerekend en opgebruikt, en pas nadien dat van het maandelijks surfvolume? Reclame maken dat bij een herlaadbeurt het gebruik ervan dubbel zo lang in tijd geld, is oogverblinding ( en dat is dan heel zachtjes uitgedrukt!). Eenmaal een overschot aan surfvolume (e.a. waarden ) incasseren volstaat toch?

Dank u.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Ambroos
Ervaren verkenner

Juist Ja, en hiermee ben ik dan (nog) eens ervaring rijker!

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
nicoadri
Aspirant verkenner

Ik ben aan het uitkijken om van prepaid naar abonnement over te stappen. Dit is zeker nuttige info om als aandachtspunt mee te nemen... Spijtig genoeg in het nadeel van Orange, want wij zijn met heel het gezin al jarenlang klant. Bedankt om deze bemerking en info te delen!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
stre
Ervaren verkenner

Ik heb net hetzelfde vastgesteld bij het abonnement van mijn dochter. Dit is niet logisch, het systeem zou eerst het surfvolume dat het minst lang geldig is, moeten aanspreken. Helaas gebeurt dit niet.

Ik heb Orange support hierover gecontacteerd, er lang over gedaan om duidelijk te maken wat ik bedoelde om als antwoord te krijgen dat het systeem zo is opgezet en ze daar niets aan kunnen wijzigen...

0 pluimen
nicoadri
Aspirant verkenner

Ik ben aan het uitkijken om van prepaid naar abonnement over te stappen. Dit is zeker nuttige info om als aandachtspunt mee te nemen... Spijtig genoeg in het nadeel van Orange, want wij zijn met heel het gezin al jarenlang klant. Bedankt om deze bemerking en info te delen!

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Waarom trekt Orange het surfvolume allereerst af van het surfvolume van het abonnement, i.p.v. het tijdens de maand aangekochte bijkomende (herladen) surfvolume? Zo kan Orange tweemaal het teveel aan surfvolume voor zichzelf incasseren. Dat vind ik niet prettig en een beetje pesten. Of kan de gebruiker zelf handmatig kiezen tussen beide volume's, en zorgen voor de omschakeling zodat eerst (voor de termijn verstreken is), het het surfvolume van de herlaadbeurt wordt aangerekend en opgebruikt, en pas nadien dat van het maandelijks surfvolume? Reclame maken dat bij een herlaadbeurt het gebruik ervan dubbel zo lang in tijd geld, is oogverblinding ( en dat is dan heel zachtjes uitgedrukt!). Eenmaal een overschot aan surfvolume (e.a. waarden ) incasseren volstaat toch?

Dank u.

 

Ugh @Ambroos!

 

Zeer interessante waarnemingen, beste aspirant verkenner!

 

Ik kan je wel het volgende uitleggen: 

 

Je surfvolume van je abonnement is 1 maand geldig, terwijl je aangekochte data (= top-up) 40 dagen geldig is. Op basis van die geldigheidsperiode werd een beslissing gemaakt.

 

Maar je bedenkingen gaan we zeker ter harte nemen. En ook bespreken met de betrokken Orange-stamleden rond het volgend kampvuur.

 

Waar rook is, is een vredespijp!

 

🐺 Totems Saluut 🐺

0 pluimen
Ambroos
Ervaren verkenner

Sorry, het antwoord begrijp ik niet, en het voordeel van die veertig dagen evenmin, want de afloopdatum van de herlaadbeurt valt altijd binnen de volgende maand van het surfvolume van het abonnement.

Concreet bij mij:

optie herlaadbeurt: geldig tot 16/08

abonnement: geldig tot 6/09

Vanaf 28/07 gebruikt men het sufvolume van het abonnement. (snap ook dit niet: het surfvolume is ook veertig dagen geldig: bij mij dan toch!)

Voor 16/08 is mijn surfvolume (abonnement) niet opgebruikt: tenzij ik mij daar nu  heel speciaal ga voor haasten om toch nog die resterende 406... MB te gaan gebruiken ...tot de 16de. En dan heb ik niets meer! Of nog duidelijker: dan ben ik alles kwijt!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen