Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-12-24 08h24
Antwoorden: 11 antwoorden
kan ik een maximum verbruik buiten de bundel ( gesprekken, smsen, data) instellen? ik zou een max bedrag willen instellen zodat ik geen buitensporige rekeningen zou kunnen krijgen. mijn vrouw heeft , bij een andere operator weliswaar, een sms gekregen dat er 25euro buiten haar bundel is gebruikt en dat de limiet bereikt is, zodat ze niet meer kon verbruiken. haar bundel kon ze nog wel verder gebruiken. blijkbaar is er met haar telnr naar het buitenland gebeld ( een nigeriaans nummer) wie dit gedaan heeft of hoe dit is gebeurd weten we niet. gelukkig is dit automatisch afgebroken bij de 25 euro. dit zou ik bij mijn abonnement willen vermijden, kan dit dus bij orange-abonnement ook? ik vind het nergens terug. internationale calls afzetten is ook geen oplossing omdat je zelf dan ook niet meer van het buitenland naar belgische nummers kan bellen.
@guido2 goedemorgen,
ga eens in je Orange app- mijn verbruik- klik op onbeberkt bellen-
vervolgens beneden klikken op Verbruik buiten je bundel- klik daarboven
op her uitroepteken, en ees daar wat je doen kan voor jezelf.
Succes.
Beste,
Dat is het niet. Je kan er wel premiumnrs enzo blokkeren. Ook internationale gesprekken uitzetten, maar dan kan je zelf BINNEN de eurozone ook niet meer naar Belgische nummers bellen. Dit zit echter wel in de bundel. Je zou de kosten BUITEN de bundel moeten kunnen beperken of uitzetten.
Beste @guido2 ,
Ik heb het nog niet uitgetest, maar ik heb wel in de settings verbruik buiten bundel op "0" gezet.
Normaal gezien zouden gesprekken intern de Euro-zone niks extra mogen kosten dus zou je door deze beperking geen hinder mogen ondervinden.
Heb jij het wel uitgetest en tot de conclusie gekomen dat je geen gesprekken kan voeren intern de Euro-zone?
dit gaat blijkbaar enkel over de data (internet over de 4/5G). niet over de gesprekken en smsen. er staat ook " travel data control".
hopelijk past orange dit aan. er zijn reeds meerdere mensen die hier melding van maken dat ze ongewild tot duizenden euro op hun factuur zien verschijnen