annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vreemde situatie abbo + xiaomi mi9t

Topic gestart op: 21-08-19 09h20

Antwoorden: 4 antwoorden

nickfysiek
Aspirant verkenner

vreemde situatie abbo + xiaomi mi9t

Dit is het bericht waarover ik reeds naar orange belde en daar werd ik afgewimpeld. Ook via de messenger chat geen antwoord van Orange, ook via een bericht via de app geen antwoord, ik zou graag een antwoord hierop krijgen van orange.

Ik had mijn oog laten vallen op een nieuwe actie van jullie een toestel xiaomi mi 9t met abbonement.

Ik heb nu een arend waar ik 40 euro per maand voor betaal. Wil ik die xiaomi moet ik 60 euro per maand betalen.

Als ik dan vergelijk 24 maand maal 40 euro nu = 960 euro

en met het toestel 24 * 60 = 1440 euro

daarbij nog eens 79 euro voor het toestel dan kom je op 559 euro meerkost op 2 jaar tijd.... da's bijna 200 euro meer dan wat het toestel op zich kost! klopt dit wel?

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@nickfysiek  de beredenering is juist die u maakt maar ook die Orange maakt. Het is niet altijd goedkoper om een toestel te nemen met een abonnement soms is men goedkoper uit door zo het toestel te kopen. U betaald in het abonnement 12.54 euro af aan het toestel wat er op neerkomt dat er na die 24 maanden 300 euro is terug betaald daar die 79 euro bij die u al op voorhand betaald is gelijk aan de kosten van het toestel als u die los koopt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
nickfysiek
Aspirant verkenner

De uitleg die ik kreeg daarnet van orange (dus blijkbaar antwoorden ze wel als je hier iets schrijft) is dat het enkel intressant is als je een Koala abonnement neemt. Ik deed de berekening en dit klopt. 

Maar eenieder ander abonnement maakt dus groot verlies. 

citaat : Maar Orange wilt de andere klanten niet benadelen door het toestel alleen maar aan te bieden met een Koala abonnement.

Maar blijkbaar wel benadelen door ze teveel te laten betalen.

Enfin het was een antwoord maar wel een heel onbevredigend antwoord. Zo'n praktijken maken me toch wel beetje kwaad.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@nickfysiek 

Wat je beschrijft is heel gangbaar en komt steeds weer voor. Je hoeft enkel maar alle toestellen die er staan eens uit te tellen wat je ervoor betaalt cash bij aankoop of met voorschot en aangepast abo 24 maanden.

Je zult vaststellen dat je zeer zelden goedkoper uitkomt met de "lening" en smartphone abo dan met de cash aankoop en gewoon abo.

En het verschil in de totaalprijs verschilt dan nog eens enorm naargelang welke foon je aanschaft.

Kortom: goed tellen alvorens je koopt is hier ten stelligste aangeraden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Trouwens, aan al die aankopen "op afbetaling", dus een voorschot voor een nieuwe foon met daaraan gekoppeld een verplicht smartphone abo dat een stuk duurder is dan de gewone tegenhanger zit ook nog een venijnig staartje:

Als die verplichte 24 maanden voorbij zijn (waardoor je dus uw foon verder afbetaalt) en je doet niets loopt dat dure abo gewoon verder. Vergeet dus niet om na die 24 maanden terug te veranderen naar de "gewone" versie van uw abo. Je zou de eerste niet zijn die Orange op die manier sponsort, ofwel er gewoon niet aan gedacht, ofwel er van uitgaande dat het na 24 maanden vanzelf weer verandert naar een gewoon abo. ... Maar dat laatste is dus zeker niet het geval ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen