Profiel van raskit

Pisteur vétéran

 • 

44 Berichten

Problemen met series opnemen

Meestal verloopt het openemen van series goed maar vooral bij NBA-wedstrijden is dit een probleem. Deze staan aangeduid als serie opnemen maar wordt zelden opgenomen. Als ik handmatig op het programma kom zie ik wel 'serie opnemen annuleren' dus het staat op zich geprogrammeerd. Dit annuleren en opnieuw serie opnemen lukt ook niet. Pas ook nog het begin van het nieuwe seizoen van Game of Thrones gemist omdat hij niet geprogrammeerd stond.

Heeft hier iemand ook ervaring mee of oplossingen voor?

 

Alvast bedankt.

Pisteur vétéran

 • 

44 Berichten

Deze keer weer aan de hand trouwens.

Serie stond weer niet klaar om opgenomen te worden en heb het weer handmatig moeten doen.

Pisteur confirmé

 • 

7 Berichten

Beste,

Dat is niet alleen bij NBA-wedstrijden zo. 
Ik heb hetzelfde probleem ook af en toe, niet zo heel vaak, maar toch te frequent om gerust te kunnen zijn dat alles opgenomen wordt zoals het geprogrammeerd staat. Ik programmeer behoorlijk veel en geregeld en af en toe ben ik weer eens de pineut. Ik kan geen reden geven of er ook geen lijn op trekken wanneer en bij welke programma's of bij welke zenders het gebeurt, daarvoor gebeurt het te gevarieerd. 

Hopelijk wordt dit probleem ook vlug verholpen. Alvast bedankt om Orange er attent op te maken!

Kadee

Pisteur vétéran

 • 

44 Berichten

Wel, ik had het inderdaad eerst enkel bij de nba-wedstrijden maar vandaag merk ik het al voor de tweede keer bij andere programma's.

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Ik heb dit probleem ook al vaak gezien, bij mij ook steevast bij NBA matchen. 

Heb je hier al feedback van ontvangen?

Pisteur vétéran

 • 

44 Berichten

Nee, al heb ik het ook wel nooit verder gestuurd dan hier. Maar is dus nog steeds hetzelfde probleem...

Pisteur confirmé

 • 

4 Berichten

Ja, ook al gemerkt. 

Ik kijk tegenwoordig bij mn geplande opnames om gevloek de dag erna te vermijden 😊

Super User

 • 

7.2K Berichten

@catteke69 , @raskit , @lebron , @KaDee

Als ik dit lees lijkt het mij toch geen uniek probleem te zijn en zou het toch best zijn dat dit probleem bij de klantendienst aangekaart wordt om door de technische dienst nagezien te worden.

Ik zal hier @Totem ook even mentionen zodat men ook hier verwittigd wordt van het probleem.

Ik raad toch aan dat één van jullie dit overmaakt aan de klantendienst. Ik kan dat niet voor jullie doen want ik heb zelf het probleem niet en kan niet op specifieke vragen ingaan. Misschien best even onder elkaar afspreken, want anders gaat iedereen denken dat iemand anders het wel zal doen en uiteindelijk doet niemand het ....

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

Ugh, 

 

Het is een bug ontstaan sinds de laatste firmware. Maar de Orange-stamleden van engineering werken eraan.

 

Bedankt voor jullie bizonbegrip.

 

 

 

Onze eerste leraar is ons eigen hart

Totem 

Apprenti pisteur

 • 

2 Berichten

Wanneer wordt er een oplossing verwacht voor dit probleem?

Wij zijn nu een maand klant maar ondervinden dezelfde problemen.

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Volhard-damhert 

Aangezien dit antwoord reeds van de maand mei dateert zou ik als ik u was eens informeren bij de klantendienst. Met twitter of messenger heb je steeds een spoor van uw vraag.

Niet vergeten dat wij hier zelf ook allemaal gewone klanten zijn (op de managers van het forum na, maar die spelen geen klantendienst) en dus niets weten van de plannen van Orange en ook niets kunnen ondernemen.

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

Wanneer wordt er een oplossing verwacht voor dit probleem?

Wij zijn nu een maand klant maar ondervinden dezelfde problemen.

Ugh @Volhard-damhert,

@Cdt24801 is correct, de bug is al lang opgelost door onze technische dienst. Volg zeker deze vorige thread waarin je veel tips & tricks vindt om je probleem te verhelpen.

Totem's zonnegroeten,

Totem

4.4K Berichten

Ik heb dit probleem nog steeds. Ik neem elke week een serie op waarbij 4 afleveringen elkaar opvolgen. Deze staan telkens bij geplande opnames, maar meestal verdwijnen ze de dag voordien, of zal hij maar de eerste aflevering van de 4 opnemen. Dan moet ik telkens serie opname annuleren om deze daarna terug te activeren. Dan staan ze terug allemaal gepland. Denk dat er iets mis is tussen synchronisatie van de tv gids en de geplande opnames. De tv gids past waarschijnlijk de uren een klein beetje aan en de opname gaat niet meer door.

Onlangs had ik zelfs voor dat door een storing de tv gids deze niet meer beschikbaar was. Hierdoor waren ook al mijn geplande opnames weg. Na een herstart van het systeem had ik terug toegang tot de tv gids. Hierna waren de helft van mijn geplande opnames terug actief, de andere helft moest ik terug instellen.

Contact gehad met de klantendienst en daar werd ik aangeraden om mijn decoder te verbinden via wifi in plaats van een ethernet kabel te gebruiken. Die logica begrijp ik niet. Bedraad is toch altijd beter? Mijn verbindingstest was sowieso toch uitstekend. Ethernet kabel was rechtstreeks verbonden met de Orange modem.

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Anonymous 

Dat van die verbinding klinkt weinig geloofwaardig. Inderdaad, UTP is ALTIJD te verkiezen boven WiFi, daar heb je groot gelijk in.

Ik zou nogmaals de klntendienst contacteren, wellicht heb je nu iemand anders aan de lijn die iets minder fantasie en meer realiteitszin heeft.

Loading...