Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-02-20 15h03
Antwoorden: 42 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Cdt24801 Goed het is maandag vandaag en afgelopen zaterdag 22-02-2020 heb ik dus de E-sim laten activeren. Nu twee dagen later werkt dus de My Orange app nog altijd niet .
Boodschap : Toegang tot deze app is voorbehouden aan Orange klanten. Je toestel bevat mogelijks geen Orange simkaart. Zorg ervoor dat je een orange simkaart gebruikt om My Orange te kunnen gebruiken. Nieuwe klant ? het kan tot 48 uur duren alvorens de app je herkent.
Dus 48 uur verder en de app werkt dus niet met E-sim. @Totem is dit een gekend probleem ? of komt er hier een oplossing voor ?
Ik vrees dat er ergens iets zal moeten aangepast worden in de code van de sim verificatie. Daar zullen ze niet aan gedacht hebben ....
Kan rap gebeuren, maar het kan ook een tijdje duren ... Dat weet je nooit bij die dingen ...
@patrick2 Dat is wat ik niet kan begrijpen 🤔 ... mijn gok is dat Orange geen volledige test heeft gedaan voordat deze technologie werd toegepast. BTW welk iPhone-model heb je als je het niet erg vindt?
Groetjes
Superbonbon 🍬
@patrick2 Ik hoop dat we een antwoord krijgen van Totem of een Mod, dit moet frustrerend zijn voor veel gebruikers...
@patrick2 Ik ben het helemaal met je eens, ik ben een Android-gebruiker, dus ik kan je natuurlijk geen goed advies geven over Apple. En natuurlijk heb ik geen probleem met je antwoorden, omdat, ik veel van je leer 🙂.
@patrick2 ivm My Orange, domme vraag, maar heb je je verbonden via 4G ?
Ok, @patrick2 , just a thought. Omdat je om de 30 dagen of minder 4G moet gebruiken met My Orange, je mobiel nr wordt dan zichtbaar
Wel, het was het proberen waard @patrick2 . Waarschijnlijk kan my orange het mobiel nr niet uit de esim halen
Denk dat het eerder bij Orange zal liggen @patrick2 . Het is niet het eerste bericht dat ik van je lees
Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.
Ugh @patrick2,
Totem wordt droevig om te lezen dat je ervaring met e-sim niet optimaal is. De strategische geesten hebben hierop geantwoord, en een update van de MyOrange app wordt gepland voor eind maart.
Het zou dus in orde zijn voor begin april.
Totem's zonnegroeten !
Totem
Na meer dan 7 uur telefoneren en 3 bezoeken aan de shop en 3 uur aanschuiven werkt mijn esim werkt nog steeds niet. Telefonisch zegt men mij, je moet naar de shop. Heb dat 3 maal gedaan , daar zegt men uw nummer moet centraal geactiveerd worden. Als ik vraag wie van beide liegt worden ze bijzonder onvriendelijk. Gisteren ben ik in de shop in Sint-Niklaas op een vrij dringende bijna met fysiek drang naar de uitgang verwezen omdat ik aandrong voor een oplossing. Ben steeds beleefd gebleven en niet beginnen roepen, heb mij hoffelijk gedragen.Terug gebeld, nar Orang, maar men is niet staat om de sim in werking te stellen. Heb reeds 3 x QR code gekregen , perfect geïnstalleerd, Zonder enige opmerking maar mijn nummer geraakt niet geconnecteerd. Als ik in de winkel wil blijven en vraag naar de oplossing zegt de derde maal opnieuw dat ik naar de hoofdzetel moet bellen en zij het kunnen actieveren.En in Brussel . Op de website van Orange staat duidelijk vermeld dat je het kan doen van overal ter wereld. Maar in Sint-Niklaas in het shoppingcenter lukt niet. Men adviseert mij om het shoppingcenter in Sint-Niklas te bellen, maar de shops van Orange hebben wel een telefoonnummer maar zijn telefonisch niet bereikbaar. Een telefoonwinkel dat telefoons verkoopt dat telefonisch niet bereikbaar is ??? Zij zijn de enige die deze oplossing aanbieden in Belgie. Mocht er iemand bijzonder goede relaties hebben één van de shopmangers in het shoppingcenter in Sint-Niklaas , aub help mij. Ik wordt moedeloos. Indien het maandag niet in orde is , ga ik naar alle sociale en publieke instelling om mijn relaas kenbaar te maken. Social media, radio, kranten, enz. IK wil mensen beschermen om de misleidende reclame op de website van orange. Het is mijn plicht als burger , consument om deze misleidende reclame te stoppen?
@Goedleven52 dat klinkt heel vreemd en bedroefd allemaal. Nu heb ik de E-sim ook eens getest en de activering ervan was niet geheel moeilijk. Scannen , verbinding met wifi maken , opgelost heb verbinding , E-sim geactiveerd.
Dit zijn de stappen die een shop moet overlopen , en nee het is geen misleidende reclame want zo simpel is het. Misschien beste naar een andere shop te gaan waar ze het wel nog eens willen proberen. En nogmaals die stappen die ik heb uitgelegd zo simpel is het meer moeten ze niet doen. Wel belangrijk er is een internet connectie nodig. Zo is het ook gegaan toen ik deze activeerde.
Hartelijke dank voor deze info, na 3 bezoeken en meer dan 3 uur wachten, raad u mij aan naar een andere winkel te gaan. Hoeveel moet ik er gaan ??? Wanneer weten wat zij wat ze moeten doen. Zijn de mensen in Sint-Niklaas niet opgeleid ? Als ik doe wat zij vragen en het werkt niet, moeten zij mij toch niet weg sturen ? Ik heb toch recht op antwoord? Maar na meer dan 7 uur telefoneren en 3 bezoeken kan er zelfs nog geen email af . Om mij te helpen ...... ? Of om excuses aan te bieden en de oplossing voor te stellen. Wie neemt hier verantwoordelijkheid? Wie help mij dit op te lossen?
@Goedleven52 een email wordt niet gestuurd door Orange vraag me niet waarom maar dat doen ze niet.
Nu is iedere Orange shop medewerker opgeleid dit te kunnen. Ik was de dag na hun opleiding in de shop en jawel het was gelukt. Dus ik snap het niet goed waar het probleem zit. Bij jou wel maar in de shop niet. Is daar geen manager of zo die je kon spreken? Ik kan niet meer doen dan hier antwoord geven en als ik naar de shop ga hier in de stad waar ik woon wordt je niet veel wijzer. Maar daar is dat op een paar minuten geregeld. Maar waarom niet een andere shop proberen? Misschien lukt het daar wel , en het is maar een advies. Anders denk ik dat je probleem niet opgelost wordt. Ik wil graag helpen maar afstand is moeilijk natuurlijk.