annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

My orange app werkt niet met Esim

Topic gestart op: 22-02-20 15h03

Antwoorden: 42 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

My orange app werkt niet met Esim

OPGELOST

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (2)
11 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Wat had ge anders verwacht? Het is tenslotte Orange ... 😈

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  Goed het is maandag vandaag en afgelopen zaterdag 22-02-2020 heb ik dus de E-sim laten activeren. Nu twee dagen later werkt dus de My Orange app nog altijd niet .

Boodschap : Toegang tot deze app is voorbehouden aan Orange klanten. Je toestel bevat mogelijks geen Orange simkaart. Zorg ervoor dat je een orange simkaart gebruikt om My Orange te kunnen gebruiken. Nieuwe klant ? het kan tot 48 uur duren alvorens de app je herkent.

Dus 48 uur verder en de app werkt dus niet met E-sim. @Totem is dit een gekend probleem ? of komt er hier een oplossing voor ?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Ik vrees dat er ergens iets zal moeten aangepast worden in de code van de sim verificatie. Daar zullen ze niet aan gedacht hebben ....

Kan rap gebeuren, maar het kan ook een tijdje duren ... Dat weet je nooit bij die dingen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Dat is wat ik niet kan begrijpen 🤔 ... mijn gok is dat Orange geen volledige test heeft gedaan voordat deze technologie werd toegepast. BTW welk iPhone-model heb je als je het niet erg vindt?

Groetjes

Superbonbon 🍬

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Ik hoop dat we een antwoord krijgen van Totem of een Mod, dit moet frustrerend zijn voor veel gebruikers...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Superbonbon
Ervaren genezer

@patrick2 Ik ben het helemaal met je eens, ik ben een Android-gebruiker, dus ik kan je natuurlijk geen goed advies geven over Apple. En natuurlijk heb ik geen probleem met je antwoorden, omdat, ik veel van je leer 🙂.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

@patrick2 ivm My Orange, domme vraag, maar heb je je verbonden via 4G ?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

Ok, @patrick2 , just a thought. Omdat je om de 30 dagen of minder 4G moet gebruiken met My Orange, je mobiel nr wordt dan zichtbaar

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Wel, het was het proberen waard @patrick2 . Waarschijnlijk kan my orange het mobiel nr niet uit de esim halen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat het eerder bij Orange zal liggen @patrick2 . Het is niet het eerste bericht dat ik van je lees

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Ugh @patrick2,

Totem wordt droevig om te lezen dat je ervaring met e-sim niet optimaal is. De strategische geesten hebben hierop geantwoord, en een update van de MyOrange app wordt gepland voor eind maart.

Het zou dus in orde zijn voor begin april.
Totem's zonnegroeten !

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

42 ANTWOORDEN 42
Goedleven52
Gewaardeerd verkenner

Na meer dan 7 uur telefoneren en 3 bezoeken aan de shop en 3 uur aanschuiven werkt mijn esim werkt nog steeds niet. Telefonisch zegt men mij, je moet naar de shop. Heb dat 3 maal gedaan , daar zegt men uw nummer moet centraal geactiveerd worden. Als ik vraag wie van beide liegt worden ze bijzonder onvriendelijk. Gisteren ben ik in de shop in Sint-Niklaas op een vrij dringende bijna met fysiek drang naar de uitgang verwezen omdat ik aandrong voor een oplossing. Ben steeds beleefd gebleven en niet beginnen roepen, heb mij hoffelijk gedragen.Terug gebeld, nar Orang, maar men is niet staat om de sim in werking te stellen. Heb reeds 3 x QR code gekregen , perfect geïnstalleerd, Zonder enige opmerking maar mijn nummer geraakt niet geconnecteerd. Als ik in de winkel wil blijven en vraag naar de oplossing zegt de derde maal opnieuw dat ik  naar de hoofdzetel moet bellen en zij het kunnen actieveren.En in Brussel . Op de website van Orange staat duidelijk vermeld dat je het  kan doen van overal ter wereld. Maar in Sint-Niklaas in het shoppingcenter lukt niet. Men adviseert mij om het shoppingcenter in Sint-Niklas te bellen, maar de shops van Orange hebben wel een telefoonnummer maar zijn telefonisch niet bereikbaar. Een telefoonwinkel dat telefoons verkoopt dat telefonisch niet bereikbaar is ??? Zij zijn de enige die deze oplossing aanbieden in Belgie. Mocht er iemand bijzonder goede relaties hebben één van de shopmangers in het shoppingcenter  in Sint-Niklaas , aub help mij. Ik wordt moedeloos. Indien het maandag niet in orde is , ga ik naar alle sociale en publieke instelling om mijn relaas kenbaar te maken. Social media, radio, kranten, enz. IK wil mensen beschermen om de misleidende reclame op de website van orange. Het is mijn plicht als burger , consument om deze misleidende reclame te stoppen? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Goedleven52  dat klinkt heel vreemd en bedroefd allemaal. Nu heb ik de E-sim ook eens getest en de activering ervan was niet geheel moeilijk. Scannen , verbinding met wifi maken , opgelost heb verbinding , E-sim geactiveerd. 

Dit zijn de stappen die een shop moet overlopen , en nee het is geen misleidende reclame want zo simpel is het. Misschien beste naar een andere shop te gaan waar ze het wel nog eens willen proberen. En nogmaals die stappen die ik heb uitgelegd zo simpel is het meer moeten ze niet doen. Wel belangrijk er is een internet connectie nodig. Zo is het ook gegaan toen ik deze activeerde.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Goedleven52
Gewaardeerd verkenner

Hartelijke dank voor deze info, na 3 bezoeken en meer dan 3 uur wachten, raad u mij aan naar een andere winkel te  gaan. Hoeveel moet ik er gaan ??? Wanneer weten wat zij  wat ze moeten doen. Zijn de mensen in Sint-Niklaas niet opgeleid ? Als ik doe wat zij vragen en het werkt niet, moeten zij mij toch niet weg sturen ? Ik heb toch recht op antwoord? Maar na meer dan 7 uur telefoneren en 3 bezoeken kan er zelfs nog geen email af . Om mij te helpen ...... ? Of om excuses aan te bieden en de oplossing voor te stellen. Wie neemt hier verantwoordelijkheid?  Wie help mij dit op te lossen? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Goedleven52  een email wordt niet gestuurd door Orange vraag me niet waarom maar dat doen ze niet. 

Nu is iedere Orange shop medewerker opgeleid dit te kunnen. Ik was de dag na hun opleiding in de shop en jawel het was gelukt. Dus ik snap het niet goed waar het probleem zit. Bij jou wel maar in de shop niet. Is daar geen manager of zo die je kon spreken? Ik kan niet meer doen dan hier antwoord geven en als ik naar de shop ga hier in de stad waar ik woon wordt je niet veel wijzer. Maar daar is dat op een paar minuten geregeld. Maar waarom niet een andere shop proberen? Misschien lukt het daar wel , en het is maar een advies. Anders denk ik dat je probleem niet opgelost wordt. Ik wil graag helpen maar afstand is moeilijk natuurlijk.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen