annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe router orange home internet

Topic gestart op: 07-02-22 21h26

Antwoorden: 10 antwoorden

bryandhelft
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe router orange home internet

Ik heb zonet perongeluk mijn router van orange gereset, nu heb ik namelijk geen wifi meer. Ik heb daarnet gelezen dat het mogelijk is dat ik dus alle instelling (wifi netwerknaam, wachtwoord, ...) Heb gereset en deze dus weer op het oorspronkelijke zijn. De wifi staat terug aan en de lampjes die moeten branden, branden (vermoedelijk) nu is mijn vraag, mijn wifi netwerk komt niet meer tevoorschijn in mijn lijst en dus heb ik geen internet, kan het zijn dat deze nu dus een andere naam heeft gekregen en terug een ander wachtwoord? Ik heb nog nooit het wachtwoord veranderd van mijn wifi netwerk 

 

Groetjes

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Cdt24801
Wijze
Wijze

@bryandhelft 

Het speelt geen rol welke naam uw netwerk nu heeft, wanneer je uw WiFi aanzet zou je alle beschikbare WiFi netwerken moeten zien. Daar staat ook telkens naast hoe sterk die zijn. Uw eigen WiFi zal normaal gezien het sterkste zijn. Klik op dat netwerk en voer uw wachtwoord is.

Dat gaat wel enkel werken als je nooit uw wachtwoord veranderd hebt, dus ook niet bij eerste gebruik. Na een volledige reset staat daar immers opnieuw hetzelfde paswoord als bij de eerste ingebruikname, vers uit de doos

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


bryandhelft
Gewaardeerd verkenner

Dacht ik wel, bedankt voor het snelle antwoord maar ik heb persoonlijk niet m'n wachtwoord veranderd, mijn router is pas 1 week geïnstalleerd en heb 5 verschillende netwerken met een goede tot zeer goede verbinding, en heb ook nooit de naam van m'n router veranderd

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@bryandhelft 

Als er verschillende heel sterke netwerken zijn, probeer ze gewoon allemaal met uw paswoord. Als je het nooit veranderd hebt zou er minstens ééntje moeten werken.

Het is onwaarschijnlijk, maar het zou natuurlijk kunnen dat een of meerdere van uw buren ook Orange hebben en ook nooit hun paswoord veranderd hebben .. Ja, dan weet je niet welke het uwe is ...

Alhoewel, dat klopt niet. Er is een heel eenvoudig trucje om uw netwerk te vinden; zoek met uw foon naar beschikbare netwerken: zet dan uw eigen router uit. Het netwerk dat uit het lijstje verdwijnt is ongetwijfeld het uwe.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


bryandhelft
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Had ik al reeds geprobeerd, zonder succes natuurlijk.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen