annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SIM geen ontvangst

Topic gestart op: 21-03-22 13h03

Antwoorden: 11 antwoorden

Teejeevee
Aspirant verkenner

SIM geen ontvangst

OPGELOST

Onlangs herstelde een vriend zijn gsm, via de verzekering, en sindsdien mag ik deze van hem gebruiken.

Echter als ik mijn SIM erinsteek, vraagt hij mn PIN code, maar eenmaal ingevoerd, heb ik niks van ontvangst, 4g, etc..

Ik ben al een nieuwe simkaart gaan halen, doet het ook niet, maar als die vriend zijn sim opnieuw in de gsm doet, heeft hij perfect ontvangst etc...

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomB
Orange-werknemer

Beste, @Teejeevee 

Indien jouw vriend bij Orange is en zijn simkaart werkt wel dan is er volgens mij geen IMEI lock. Dan zou geen enkele Orange simkaart werken.
Simswap is reeds gedaan en die werkt in een andere gsm dus de simkaart werkt. cross-test ook. Dus het zal hoogst waarschijnlijk iets in de instellingen zijn. 

Spring best eens binnen in de winkel. Laat ook weten dat bovenstaande zaken reeds gedaan zijn. 


Groeten,
Tom

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
Teejeevee
Aspirant verkenner

Ja, dat is wat ik bedoelde, de simkaart van mn vriend werkt wel op die gsm..

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Teejeevee 

Ik bedoel eigenlijk het volgende , jij steekt nu je huidige simkaart in een compleet ander toestel dan die van je vriend. Dus ga eens naar je buren of iemand in de familie en steek je simkaart dan eens in dat toestel van iemand. Kan je dan wel zien of je bereik hebt ? 

Want als dat wel zo is dan ligt het aan dat toestel en als het dan nog altijd hetzelfde probleem is dan ligt er aan je profiel iets verkeerd bij Orange. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Teejeevee
Aspirant verkenner

Ja, mijn simkaart werkt in een ander toestel maar niet in dat van m'n vriend. Ookal werd zijn gsm volledig gereset en werkt zijn simkaart dus wel in zijn gsm.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Teejeevee 

Dan gaat het probleem dus niet bij Orange liggen maar ergens aan het toestel. Wat daar de reden voor is waarom het niet werkt geen idee. Of wel toestel terug sturen en laten nazien of wel een ander toestel nemen. Bij welke provider zit je vriend ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Teejeevee
Aspirant verkenner

Ook bij Orange. Het toestel heeft hij via maandelijkse afbetaling voor 24 maanden, verkregen, en is reeds volledig afbetaald.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen