annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMS wordt MMS

Topic gestart op: 05-04-22 12h20

Antwoorden: 5 antwoorden

Sabrina_04
Aspirant verkenner

SMS wordt MMS

Ik kan geen lange sms typen. Dit springt automatisch naar mms bij mij. Als iemand anders juist hetzelfde verzend is dat bij hun wel sms. 

Ik heb al bij instellingen gekeken maar vind er niks van terug. Ik heb een mi 10 lite 5g

Aangezien ik nu gratis mms heb maar dat orange deze aanpast vanaf 1-06-22 en dit betalend wordt moet ik hier toch wel een oplossing voor vinden. 

Weet iemand van jullie wat ik kan doen?

 

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
bveyndhoven
Gewaardeerd verkenner

Het is je berichten-app die dat doet. Mogelijk bevat die een instelling om lange berichten automatisch als MMS te verzenden. Je kan eventueel ook een andere SMS-app gebruiken, zoals Google Berichten.

Hou er ook rekening mee dat een sms vaak ook automatisch een MMS wordt als je emoji gebruikt (andere dan de gangbare smiley's) omdat dit speciale unicodehkarakters zijn.

0 pluimen
FlemishDroid
Gewaardeerd verkenner

Ik had er in Google Berichten ook enkele weken last van en de instelling om dit aan te passen is ook verdwenen. Gelukkig is het nu terug in orde was echt ambetant. Een Xiaomi 11 lite 5g NE en de eerste maand geen probleem dan ineens enkele weken sms to mms conversion. Was het nu door een nieuwe update van Google Berichten of iets anders dat weet ik nu niet het was zowel in de gewone als de beta app. 

0 pluimen
debbydetemmerma
Aspirant verkenner

Bij mij is dit enkel een probleem naar één specifiek nummer. Een sms wordt MMS wanneer deze te lang is en een smiley bevat. Het toestel diende MMS ontvangt kan deze niet openen. Je kan dit zelf aanpassen bij de instellingen van berichten zelf. 

0 pluimen
Gillesvdw
Gewaardeerd verkenner

Pakt deze voortdurend 4G misschien?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen