Toestellen en instellingen
Je oog laten vallen op een nieuwe smartphone? De nieuwste smartwatch uitgetest of benieuwd naar de reviews over de nieuwste producten van onze techbloggers ? Dan vind je zeker iets naar jouw gading in deze rubriek.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Smartphone werkt niet goed, teruggestuurd, werkt nog niet!

Mijn nieuwe smartphone valt regelmatig uit als ik iemand bel. Dit gebeurt onmiddellijk als ik bel en de andere persoon neemt op, nooit tijdens het gesprek. Simkaart gewisseld, nog steeds probleem, simkaart in andere gsm gestoken, geen probleem, terug in de eerste, weer probleem. Door orange winkel voor reparatie verstuurd, na 2 weken teruggekregen, nog steeds zelfde probleem. Weer via shop voor reparatie opgestuurd. Na hoeveel keer krijg ik een werkend toestel? Vervangtoestel dat ik krijg is enkel bellen en sms-en. Ondertussen al 5 keer bij bij orange geweest, 5 x parkeerplaats betaald, 5x op en af gereden. Ik heb smartphone nodig voor mijn werk!

Labels (1)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
Leidende sjamaan

@Saidja  dat is op zijn zachtst gezegd heel vervelend en zeker als je veel je gsm nodig hebt. Je hebt deze nu al een paar keer verstuurd ter reparatie en is terug gekomen maar het lost je probleem dus niet op. Dat is eigenlijk ook het enige wat Orange kan en mag doen. Het is aan de fabrikant om te beslissen of de klant een nieuw toestel krijgt of niet , ligt aan de aard van het probleem. Wat je kan doen eventueel is eens contact op nemen zelf met de fabrikant en je situatie daar uitleggen. Ook uitleggen met de reparatie bonnen erbij dat je je toestel al verschillende keren hebt opgestuurd ter reparatie. 

Als je die nog eens opstuurt en weer na laat zien denk ik niet dat het gaat verhelpen. Wat voor toestel heb je eigenlijk ?

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Huawei P30 Lite

0 pluimen
Leidende sjamaan

@Saidja  dan zou ik eens via deze pagina verder gaan : https://consumer.huawei.com/be/contact-us/

Het kan je dan misschien verder helpen als je langs die weg je vraag / je uitleg geeft wat er aan de hand is. Ook dat je hem al meermaals opgestuurd hebt en dat je dus nog altijd hetzelfde probleem ervaart. Misschien kunnen ze je helpen via die weg of kan je een advies krijgen wat je eventueel kan doen. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Ok, dan ga ik nog even wachten tot ik hem terugheb en als het probleem zich dan nog voordoet zal ik het langs deze weg proberen. Bedankt voor de informatie. Ik hou je op de hoogte. Grtjs

Gewaardeerd verkenner

Is het niet mogelijk om een gelijkaardig toestel te krijgen als vervangtoestel. Ik moet patiëntgegevens ingeven,... Dat gaat niet met zo'n toestel waarmee je enkel kan bellen en sms-en. Wat voor zin heeft het dan om Orange op te splitsen in particulieren - Zelfstandigen... ?

 

0 pluimen
Leidende sjamaan

@Saidja  elke klant krijgt hetzelfde vervang toestel en dat is een oud toestel voor bellen en sms. De klant is dan bereikbaar en dat is de regel dat je bereikbaar bent. Zo een dure gsm krijg je niet als vervang toestel. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Leidende sjamaan

Daarom is het wel zo handig om steeds een (oude) smartphone in de schuif te hebben die weliswaar mss wat verouderd is of links of rechts een barstje heeft maar toch nog functioneert.

Dan ben je in zulke gevallen niet aangewezen op zo een "standaard gsm" als vervangtoestel.

 

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Ik begrijp dat voor een oudere gsm, maar niet voor eentje die pas 3 maanden oud is en onder garantie valt.

Dus ik zal een 2e wagen kopen voor het geval de mijne naar de garage moet.

0 pluimen
Leidende sjamaan

@Saidja  die tweede wagen is wel een beetje overdreven voor als je naar de garage moet. 

Het is nu eenmaal zo dat je vervang toestel nooit een dure smartphone gaat zijn. Ik heb het al voor gehad een dure Samsung scherm kapot en kreeg gewoon een vervang toestel die kon bellen en sms'en meer niet. 

En dat maakt niks uit voor je garantie dat staat daar helemaal los van. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen