Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Mijn nieuwe smartphone valt regelmatig uit als ik iemand bel. Dit gebeurt onmiddellijk als ik bel en de andere persoon neemt op, nooit tijdens het gesprek. Simkaart gewisseld, nog steeds probleem, simkaart in andere gsm gestoken, geen probleem, terug in de eerste, weer probleem. Door orange winkel voor reparatie verstuurd, na 2 weken teruggekregen, nog steeds zelfde probleem. Weer via shop voor reparatie opgestuurd. Na hoeveel keer krijg ik een werkend toestel? Vervangtoestel dat ik krijg is enkel bellen en sms-en. Ondertussen al 5 keer bij bij orange geweest, 5 x parkeerplaats betaald, 5x op en af gereden. Ik heb smartphone nodig voor mijn werk!
@Saidja dat is op zijn zachtst gezegd heel vervelend en zeker als je veel je gsm nodig hebt. Je hebt deze nu al een paar keer verstuurd ter reparatie en is terug gekomen maar het lost je probleem dus niet op. Dat is eigenlijk ook het enige wat Orange kan en mag doen. Het is aan de fabrikant om te beslissen of de klant een nieuw toestel krijgt of niet , ligt aan de aard van het probleem. Wat je kan doen eventueel is eens contact op nemen zelf met de fabrikant en je situatie daar uitleggen. Ook uitleggen met de reparatie bonnen erbij dat je je toestel al verschillende keren hebt opgestuurd ter reparatie.
Als je die nog eens opstuurt en weer na laat zien denk ik niet dat het gaat verhelpen. Wat voor toestel heb je eigenlijk ?
Huawei P30 Lite
@Saidja dan zou ik eens via deze pagina verder gaan : https://consumer.huawei.com/be/contact-us/
Het kan je dan misschien verder helpen als je langs die weg je vraag / je uitleg geeft wat er aan de hand is. Ook dat je hem al meermaals opgestuurd hebt en dat je dus nog altijd hetzelfde probleem ervaart. Misschien kunnen ze je helpen via die weg of kan je een advies krijgen wat je eventueel kan doen.
Ok, dan ga ik nog even wachten tot ik hem terugheb en als het probleem zich dan nog voordoet zal ik het langs deze weg proberen. Bedankt voor de informatie. Ik hou je op de hoogte. Grtjs
Is het niet mogelijk om een gelijkaardig toestel te krijgen als vervangtoestel. Ik moet patiëntgegevens ingeven,... Dat gaat niet met zo'n toestel waarmee je enkel kan bellen en sms-en. Wat voor zin heeft het dan om Orange op te splitsen in particulieren - Zelfstandigen... ?
@Saidja elke klant krijgt hetzelfde vervang toestel en dat is een oud toestel voor bellen en sms. De klant is dan bereikbaar en dat is de regel dat je bereikbaar bent. Zo een dure gsm krijg je niet als vervang toestel.
Daarom is het wel zo handig om steeds een (oude) smartphone in de schuif te hebben die weliswaar mss wat verouderd is of links of rechts een barstje heeft maar toch nog functioneert.
Dan ben je in zulke gevallen niet aangewezen op zo een "standaard gsm" als vervangtoestel.
Ik begrijp dat voor een oudere gsm, maar niet voor eentje die pas 3 maanden oud is en onder garantie valt.
Dus ik zal een 2e wagen kopen voor het geval de mijne naar de garage moet.
@Saidja die tweede wagen is wel een beetje overdreven voor als je naar de garage moet.
Het is nu eenmaal zo dat je vervang toestel nooit een dure smartphone gaat zijn. Ik heb het al voor gehad een dure Samsung scherm kapot en kreeg gewoon een vervang toestel die kon bellen en sms'en meer niet.
En dat maakt niks uit voor je garantie dat staat daar helemaal los van.