annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Smartphone werkt niet goed, teruggestuurd, werkt nog niet!

Topic gestart op: 26-09-20 19h47

Antwoorden: 16 antwoorden

Saidja
Gewaardeerd verkenner

Smartphone werkt niet goed, teruggestuurd, werkt nog niet!

Mijn nieuwe smartphone valt regelmatig uit als ik iemand bel. Dit gebeurt onmiddellijk als ik bel en de andere persoon neemt op, nooit tijdens het gesprek. Simkaart gewisseld, nog steeds probleem, simkaart in andere gsm gestoken, geen probleem, terug in de eerste, weer probleem. Door orange winkel voor reparatie verstuurd, na 2 weken teruggekregen, nog steeds zelfde probleem. Weer via shop voor reparatie opgestuurd. Na hoeveel keer krijg ik een werkend toestel? Vervangtoestel dat ik krijg is enkel bellen en sms-en. Ondertussen al 5 keer bij bij orange geweest, 5 x parkeerplaats betaald, 5x op en af gereden. Ik heb smartphone nodig voor mijn werk!

Labels (1)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
patrick2
Wijze
Wijze

@Saidja  dat is op zijn zachtst gezegd heel vervelend en zeker als je veel je gsm nodig hebt. Je hebt deze nu al een paar keer verstuurd ter reparatie en is terug gekomen maar het lost je probleem dus niet op. Dat is eigenlijk ook het enige wat Orange kan en mag doen. Het is aan de fabrikant om te beslissen of de klant een nieuw toestel krijgt of niet , ligt aan de aard van het probleem. Wat je kan doen eventueel is eens contact op nemen zelf met de fabrikant en je situatie daar uitleggen. Ook uitleggen met de reparatie bonnen erbij dat je je toestel al verschillende keren hebt opgestuurd ter reparatie. 

Als je die nog eens opstuurt en weer na laat zien denk ik niet dat het gaat verhelpen. Wat voor toestel heb je eigenlijk ?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Saidja
Gewaardeerd verkenner

Huawei P30 Lite

0 pluimen
Saidja
Gewaardeerd verkenner

Ondertussen is gsm 3e keer binnengebracht, telkens 2-3 weken en het probleem is er nog steeds!  Dus (weer) terug naar de Orange shop in Tongeren waar ze hem voor de 4e keer willen opsturen voor reparatie. Als we dan zeggen dat dit toch te ver gaat en ons beloofd was dat 3x het maximum was raden ze ons aan via de klantendienst klacht neer te leggen omdat dit de zaak dan zou versnellen. Dit hebben we gedaan, en nu zegt de klantendienst dat we via de shop moeten gaan. Wat een comedie. Waar kunnen we nu terecht?  Staat er ergens in een overeenkomst of zo dat een gsm oneindig keer voor reparatie verstuurd moet/mag worden ?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Saidja  dat is een lastige zaak want in je voorwaarden staat er niks over in. Wel staat er in je voorwaarden dat er bij een defect de gsm opgestuurd dient te worden en dat je dit dus elke keer kan doen in je garantie periode. Je hebt twee jaar garantie en dat betekend dus dat die elke keer gemaakt zou kunnen worden. 

Maar nu komt het andere deel en dat is de fabrikant. Die beslist uiteindelijk of Orange jou een nieuwe kan en mag geven. Orange mag deze beslissing zelf niet maken want ze dienen te doen wat de fabrikant aanbeveelt. Als die zegt stuur het op dan zullen ze dat doen en blijven doen tot de fabrikant kan zeggen oke het is genoeg en deze maken we niet meer. Dan pas op dat moment zal Orange je een nieuwe of een andere geven maar enkel als de fabrikant dit aangeeft meer keus heb je niet. 

Het klinkt vervelend maar de realiteit is nu eenmaal zo. Het zijn voorwaarde die de fabrikant geeft aan Orange en die kunnen daar niet onderuit. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen