Profil de HermesRamses

Apprenti pisteur

• 

4  messages

Van Puk naar pin en terug

Hallo iedereen

Ik heb een probleem met mijn Sim-kaart

Mijn batterij is uitgevallen en nu probeer ik terug in te loggen op mijn toestel.

Hij vraagt mijn 8-cijferige puk-code, die ik gelukkig bij heb. Hierna vraagt hij om een nieuwe pin-code in te stellen voor mijn Sim-kaart. Hierna bevestig ik nog eens.

Nu zegt hij dat ik opnieuw mijn 8-cijferige puk-code moet ingeven en daarna opnieuw een nieuwe pin-code. M.a.w. ik draai rondjes... Iemand een idee hoe ik hier uit raak?

Alvast bedankt

Super User

• 

11.2K  messages

@HermesRamses 

Als je jou pin code kwijt bent en je moet de puk code ingeven dan is het de bedoeling dat je een nieuwe pincode ingeeft. Die nieuwe pin code even herhalen en dan kan je je gsm weer gebruiken. 

Vergeet niet dat je je puk code maar 10 keer kan proberen daarna is alles geblokkeerd. 

Apprenti pisteur

• 

4  messages

Dag Patrick2

Dat doe ik ook hoor, ik geef een nieuwe pin-code in, herhaal dit en daarna moet ik opnieuw mijn puk-code ingeven. Ik blijf dus rondjes draaien. 

Hierna zegt hij dat ik nog 6 kansen heb om een puk-code in te geven...

Super User

• 

11.2K  messages

@HermesRamses 

Zet je toestel eens uit , haal ff de simkaart eruit en probeer het nog eens. Op die manier is er even geen connectie meer op het netwerk. 

Apprenti pisteur

• 

4  messages

Dag Patrick

Ik heb het geprobeerd, nog steeds hetzelfde... 😞

Super User

• 

11.2K  messages

@HermesRamses 

En je hebt de juiste puk code ? Ben je niet thuis met meerdere die ook Orange hebben ? 

Kan zijn dat je de verkeerde kaart hebt. Als dit niet het geval is zou ik me naar een shop begeven en een andere simkaart gaan halen. Dan moeten ze je nummer op een andere simkaart zetten dus je nummer ben je niet kwijt.

Apprenti pisteur

• 

4  messages

Ja, die heb ik via mail gekregen van mijn werkgever. (De gsm heeft enkele weken perfect gewerkt)

Loading...