Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-11-18 15h03
Antwoorden: 18 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo idereen
Sinds twee dagen will mijn smartphone geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk. Bij andere netwerken ondervind ik geen enkel probleem. Andere toestellen verbinden zonder problemen met het netwerk.
Model:
Samsung Galaxy A6 2016 32GB
Hieronder even oplijsten wat ik al geprobeerd heb:
-Netwerk volledig opnieuw ingesteld
-Netwerk sleutel opnieuw ingesteld
-Toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het toestel vindt het thuisnetwerk zonder problemen en geeft aan verbinding te maken maar de verbinding komt echter nooit tot stand. In de plaats daarvan geeft het toestel na enkele minuten aan dat er een verificatiefout is opgetreden. Echter ik ben 100% zeker dat alle instellingen en de netwerksleutel kloppen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb het pobleem momenteel opgelost met WPS. Nu heeft het apparaat dus wel verbinding. Ik geef hier zelf geen voorkeur aan maar zie even geen andere mogelijkheid.
Het veranderen van de frequentie had ook geen effect op de mogelijkheid om te verbinden.
Wel gek dat er via WPS geen enkel probleem blijkt te zijn. Nu lijkt er niets aan de hand.
@Joshua probeer eens even uw versleuteling uitzetten en dan eens te kijken of u verbinding kan maken. U kan ook eventueel proberen om de andere apparaten even van de wifi af te halen en dan enkel die gsm verbinden en dan langzaam weer alle andere apparaten online te zetten.
Dank voor je antwoord.
Ik heb dit net geprobeerd maar het heeft niets verholpen. Het probleem lijkt alleen erger te worden nu mijn thuisnetwerk ook niet langer altijd tussen de beschikbare netwerken staat.
Ik begin te denken aan de frequentie e.d. van het netwerk. Misschien is dat het probleem.
Is er bij een update van Orange misschien overgeschakeld naar 5Ghz ipv het gebruikelijk 2.4Ghz? Misschien is mijn apparaat niet compatibel met een 5Ghz netwerk?
@Joshua uw modem zendt altijd op de twee kanalen uit omdat er best wel veel toestellen die geen 5 ghz ondersteunen. Dus door een update gaat dit niet uitgeschakeld zijn.