annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Voor welke I phone kiezen

Topic gestart op: 15-03-20 14h20

Antwoorden: 6 antwoorden

Aletoeta
Veteraan verkenner

Voor welke I phone kiezen

OPGELOST

Iemand die weet wat de beste keuze is van i phone voor mijn dochter die 17 word  heb zelf geen ervaring met i phone 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
LordPan
Gewaardeerd verkenner

Zoals reeds gezegd hier, heel afhankelijk van het budget. Apple bedient doorgaans de bovenkant van de markt met zijn producten.

Als je huidige generatie wenst te kopen: iPhone 11 (start vanaf 809€).

vorige generatie: iPhone Xr (vanaf 709€)

2 generaties terug: iPhone 8: zou ik niet doen. Niet omdat hij niet goed genoeg meer is, maar normaal ging rond 31 maart een event voor van Apple en daarop werd de iPhone SE 2 of 9 verwacht (nog speculaties over de naam).

iPhone SE 2/9: heeft een verwachte release datum van eind maart. Deze zou zelfs goedkoper zijn dan de huidige 8 (vanaf 539€), verwacht wordt net onder/rond die 500€). Dit zou een telefoon zijn in de behuizing van een iPhone 8, maar met de binnenkant van een iPhone 11 (qua processor/snelheid) en zou ook een betere batterij van de iPhone 8 krijgen. Met deze iets meer budget oplossing, heb je wel dezelfde ondersteuning qua updates als de iPhone 11 omdat ze dezelde binnenkant hebben (op enkele uitzonderingen na). Zoek maar eens op internet naar die naam en je vind tal van sites waar de verwachte specificaties op te vinden zijn.

Nog oudere stock van winkels opkopen zou ik ook sterk afraden. Laat je zeker nooit vangen om 8Gb of 16Gb modellen te kopen op de dag van vandaag.

2de hands is altijd moeilijker. Een telefoon van vorige generatie kan wel goedkoper zijn, maar je weet niet wat er mee gebeurt is geweest. Hoeveel heeft de batterij afgezien, is het scherm nog orgineel, ... Telefoons van 3 jaar of ouder raad ik ook af, want dan moet zeker de batterij vervangen worden om nog piekprestaties aan te kunnen. Dan is een refurbished of remarketed model nog iets beter. Maar ook bij deze geld die 8/16Gb regel zeker nog. Ook ga je veel minder lang software updates ontvangen op deze toestellen dan op nieuwe. Apple is hier wel vrij goed in, meestal tot 5 jaar na eerste keer dat hij uitkomt krijg je nog de laatste updates (met soms nieuwe functies uitgeschakeld omdat de hardware het zelf niet meer aankan).

Mijn persoonlijke keuze moest ik voor hetzelfde probleem staan: 2 à 3 weken wachten op de iPhone SE 2 / iPhone 9 (of hoe hij ook gaat noemen)

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@Aletoeta  eigenlijk is elke Iphone hetzelfde op elke Iphone kan je apps zetten en de vaste apps van Apple staat op elke Iphone. Het enige wat er verschilt is de opslag op het toestel , wat de prijs maakt , hoe meer opslag des te duurder de Iphone. Ook de binnenkant van Iphone maakt verschil maar wat minder dan de opslag. Nu de laatste Iphone heeft de snelste chip erin zitten terwijl de vorige generatie Iphone een iets mindere snelle chip erin heeft zitten ( maar je merkt daar weinig van in het dagelijks gebruik ). De batterij is ook iets om naar te zien want de oudere Iphones hebben een lagere batterij capaciteit dan de nieuwste Iphone. Moest je gaan voor een Ipone van redelijke kwaliteit en een snellere chip dan zou ik gaan voor Iphone XS ; of de XS plus , of de Iphone 11 of de Iphone 11 pro. Maar kies dan eentje die minimaal 64 GB heeft. Deze toestellen zijn ook gegarandeerd dat ze updates krijgen tot 2025 dus je bent voorlopig 5 jaar gerust. Moest je niet heel veel willen uitgeven kan je ook gaan voor de Iphone 8 maar die zijn niet gegarandeerd zolang updates te krijgen en de batterij is lager in capaciteit. Bij elke Iphone is er geen uitbreiding van het geheugen dus als je extra geheugen wilmoet je dat kopen door per maand te betalen voor cloud opslag. Wij thuis , ik en mijn partner , hebben allebij de Iphone 11 pro en hebben voor 3 euro per maand de cloud extra opslag genomen. 200 GB extra opslag voor foto's en dergelijk en we kunnen alles delen. 

Moest je nog vragen hebben stel ze gerust. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


stefke1974
Veteraan verkenner

Valt te zien welk budget ervoor over hebt.

 

 Maar als apple gebruiker raad ik je wel aan niet onder iphone 8 te gaan. 

Leden met de meeste pluimen