annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan er hier iemand keer men telefoon unlocken

Topic gestart op: 30-01-21 12h50

Antwoorden: 9 antwoorden

bertram
Aspirant verkenner

kan er hier iemand keer men telefoon unlocken

hallowkes ik heb zo ne tweedehands p30 licht nieuwe dinges van u away en al maar da ding heeft iets tegen men orange simkaart en nu herkend em zichzelf als nen honor 2 ligt die voale .. ac sjah kheb daar aankoopbewijs van en al maar ik ben als ik hem anders nie doodroot geen gsm hebben en al als ik bij orange wil blijven en zo dus sjah

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@bertram  

Het gaat niet om een activering sms het gaat erom zoals @Cdt24801 al kenbaar heeft gemaakt welke firmware versie erop staat. In de Europese landen is een andere firmware versie actief dan bijvoorbeeld in China. Nu is dat in de Europese unie ook nog eens belangrijk uit welk land het toestel komt. Als je in Nederland het toestel besteld kan deze zelfs simlock zijn. Dus je koopt deze in Nederland en brengt die naar hier en dan werkt je simkaart daar niet in , iets wat heel veel voorkomt. Als ik naar Orange ga en daar een toestel koop kan je hier in België dat toestel gewoon gebruiken bij Proximus of andersom maar dat kan ook met toestellen die je bij Telenet koopt. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Volgens zijn verhaal heeft de verkoper het toestel gebruikt met een Proximus kaart, een simlock zal er dus wel niet opzitten. Ik denk eerder dat het geroot is, maar dat is natuurlijk maar giswerk.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

@bertram  goedemiddag zoals @TomB  al schreef 

schrijf aub Nederlands in verstaanbare taal?

Deze krijg je van mij.

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Josette  en @TomB 

Als ik het probeer te ontcijferen kom ik tot deze samenvatting:

  • @bertram heeft een Huawei P30 Lite gekocht. Aankoopbewijs is in zijn bezit.
  • Wanneer hij zijn simkaart van Orange erin steekt herkent die kaart zijn toestel niet als zijnde een Huawei.
  • Volgens de simkaart is het toestel een Honor 2. Dat is een oude smartfoon uit 2012 met android 4
  • Zijn vraag is of iemand zijn Huawei kan "unlocken of unrooten" of , naar mijn mening vrij vertaald, de juiste firmware opzetten.

Hij heeft dus een aankoopbewijs, maar de vraag is: waar is dat toestel gekocht? Nieuw of tweedehands?

Zodoende, @bertram , als je dit antwoord leest, kan je dan eens zeggen waar en wanneer je dat toestel gekocht hebt?

EDIT: ik zie net, na herlezen, dat het een tweedehands toestel is. Dan is de vraag: waar is dat toestel origineel gekocht?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TomB
Orange-werknemer

Beste,

Dus sjah ik begrijp de vraag niet echt goed eerlijk gezegd.

Is het mogelijk om iets meer duidelijkheid te geven?


Alvast bedankt,

Tom B
Shop Medewerker

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen