Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-11-24 21h12
Antwoorden: 5 antwoorden
Ik heb enkele pogingen gedaan om de infrarood ir codes uit te lezen die uit de afstandbediening komen om deze in een universele afstandsbediening te krijgen.
Mijn vaststelling was dat enkel de geprogrammeerde tv bedieningscode werden uitgezonden in het infrarood spectrum. Ik vermoed dat de communicatie met de box enkel over bluetooth gaat. Als dit op één of andere manier te wijzigen is had ik dit hier graag vernomen.
Bij de concurrentie worden beide signalen uitgestuurd met de afstandsbediening( ir en bluetooth samen)
Hey @stann ,
Volgens mij zend de remote enkel bluetooth uit om de box te bedienen en IR voor de TV (volume/aan/uit) zoals @Gregory (gedeeltelijk) zei.
Echter, je kan in de android instellingen van de box de bluetooth instellingen terugvinden en daar dan de OMNI remote verwijderen. Misschien dat dan de remote overstapt naar enkel IR.
Ik weet dat enkel IR zou moeten werken want ik weet dat er mensen waren in het verleden die plots hun box niet meer konden bedienen wanneer deze in een kast stond (omdat de bluetooth koppeling verbroken was). Wanneer ze de kast dan open deden werkte het wel terug (dus via IR).
Laat ons weten of je het gevonden hebt of werkende hebt gekregen.
Dit zou de oplossing bieden indien deze ir kon uitzenden door de bluetooth uit te schakelen. Ik kan dit voor de moment niet uittesten (ik zit voor mijn werk enkele weken in het buitenland) Als er zich iemand geroepen voelt om dit ondertussen te proberen zou dit wel top zijn. Alvast bedankt om mij op weg te zetten.🤗
>Ik vermoed dat de communicatie met de box enkel over bluetooth gaat
Denk dat het zo is, de mijne staat in een kast - kan geen infrarood bij. denk niet dat de TV box reageert op infrarood
Kan je universele afstandsbediening geen bluetooth + IR ?
Als jij een universele afstandbediening kent die bluetooth en infrarood aankan heb ik wel interesse...