annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Iemand mentionen: wat is het en wat is het doel ervan?

Topic gestart op: 30-12-19 00h56

Antwoorden: 8 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Iemand mentionen: wat is het en wat is het doel ervan?

 

Er worden hier op Tribe, en dat van in den beginne, zeer veel posts geplaatst, en dat is natuurlijk ook de bedoeling.

iedere Triber heeft al wel gezien dat sommige threads heel druk bezocht worden en vlot van antwoorden en bijkomende vragen doorspekt zijn.

Wat is mij nu al redelijk dikwijls opgevallen (en soms heb ik al noodgedwongen sommigen om verduidelijking gevraagd): iemand post een bericht met een antwoord op een vorig bericht. Maar helaas, dat vorig bericht staat niet altijd net boven dat antwoord, anderen posten ook vragen en antwoorden.

En dat is dus het probleem: antwoorden of vragen die gepost worden zonder erbij te vermelden voor wie het bedoeld is. De schrijver zelf weet het natuurlijk, maar voor de andere Tribers is het heel dikwijls niet duidelijk en moeten we ernaar raden.

Heb zelfs al eens gezien dat iemand vijf of zes posts na elkaar neerzet, telkens met een antwoord of vraag naar een andere vorige post van iemand anders. Begin maar eens te zoeken welke vraag bij welk antwoord hoort ....

En daarvoor, beste Tribers, dient het "mentionen". Je kan dat doen in het begin van uw post, of ook gewoon ergens in de tekst, maakt niet uit, zolang maar duidelijk is aan wie de specifieke vraag of het antwoord gericht is.

En hoe doe je dat dan? Wel, je voert een apestaartje in "@", zonder de aanhalingstekens. Op dat moment verschijnt er een lijst met alle namen van de Tribers die in die thread reeds iets gepost hebben. Gewoon de juist uitzoeken en klikken. Klaar. Die persoon gaat nu een mail krijgen met de mededeling dat iemand hem gementioned heeft, waardoor zijn aandacht getrokken is. Dat is de bedoeling van heel de procedure. Plus dat iedereen weet aan wie uw boodschap gericht is.

Je kan ook iemand mentionen die nog niet aan de thread heeft deelgenomen. Na het apestaartje type je gewoon verder zijn Tribenaam en er verschijnt een lijstje met alle namen die voldoen aan uw ingave. Ook weer gewoon de juiste aanklikken en klaar is kees. Ook hier is het doel de aandacht van die persoon op de desbetreffende post trekken. Wij doen dat bijvoorbeeld nogal dikwijls met de CM en/of de mods wanneer wij hun advies bij een bepaald probleem nodig hebben.

Er is ook een alternatief: wanneer de originele post niet te groot is (anders gaat het overzicht een beetje verloren) kun je die met één muisklik ook "quoten". Dat doe je door net boven de tekstbox waarin je uw post typt op het icoon van de aanhalingstekens te klikken. Daardoor wordt de gehele voorgaande post hernomen in uw post, met een insprong. Opgelet, wanneer je de aanhalingstekens niet ziet staan, klik dan helemaal rechts op de drie puntjes, dan verschijnen er meer icoontjes.

In verband met het quoten nog een belangrijke tip: uw antwoord zal steeds onderaan als laatste nieuwe post in de thread komen te staan. Maar het is niet noodzakelijk de laatste voorgaande post waarop je wil reageren. Om op de juiste post te reageren met een quote dien je uw cursor in die bewuste post te plaatsen en dan op "beantwoorden" te klikken. Vervolgens op het icoon met de aanhalinsgtekens klikken. Op die manier wordt de juiste post hernomen in uw quote. En uw post zal netjes helemaal onderaan komen te staan zoals het hoort.

Zo, ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. En als dat niet het geval is, vraag maar erop los, ik zal mijn best doen om klaarheid te verschaffen.

 

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
8 ANTWOORDEN 8
Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Cdt24801 Ik deed het in begin ook verkeerd en heb ondertussen veel bijgeleerd .

Maar kan zeker nog niet alles blijf nog veel leren .Dat doen we zeker allemaal in het leven.🧐🧐

Surfer
Ervaren genezer

@Cdt24801 Er zou een betere systeem moeten, zonder eerst op de @ te typen. Misschien een icoontje van die apenstaart en dan erop klikken.

 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Surfer  schreef:

@Cdt24801 Er zou een betere systeem moeten, zonder eerst op de @ te typen. Misschien een icoontje van die apenstaart en dan erop klikken.

 


Alles kan eenvoudiger, maar even op "Alt Gr" en de toets "é" drukken is toch snel gebeurd ...

Ik spreek dan wel over toetsenbord AZERTY op PC. 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Mik01 , @Anonymous  en @dolmuisje 

Da's graag gedaan hé. En bij deze zie je ineens dat je verschillende personen in één post kan mentionen, maar dat was waarschijnlijk overbodige info denk ik 😋

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen