- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Onstabiel netwerk
Hallo,
De laatste tijd ondervind ik veel problemen mee drop-outs van 90-95Mb/s ineens naar 13-11Mb/s, soms valt de verbinding volledig weg. Technieker is reeds langsgeweest maar heeft buiten 1u tijd en 25speedtesten niet meer gedaan en zei dat er later op de dag iemand langs ging komen met een ladder om de connector na te kijken die niet is langsgeweest! Ik had gezegd voor een nieuwe modem te plaatsen maar dit vond hij overbodig. Hierop heb ik het logboek van mijn modem (silligence model 2) geraadpleegd en dit is het resultaat:
Opgelost! Ga naar de oplossing.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Gisteren heeft een technieker van Telenet de tap vervangen tot hiertoe geen problemen meer gehad.
In de modem staan af en toe nog fouten maar ik ervaar geen problemen meer! Hopelijk blijft dit nu zo!!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Vandaag technieker langsgeweest van Orange hij is hier 3u geweest.
-NIU vervangen
-Connectoren vervangen
- Alles nagemeten blijkbaar zit er ingress op de tap en veel roest dus Telenet moet de tap komen vervangen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Gisteren heeft een technieker van Telenet de tap vervangen tot hiertoe geen problemen meer gehad.
In de modem staan af en toe nog fouten maar ik ervaar geen problemen meer! Hopelijk blijft dit nu zo!!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@nick1311 bepaalde 'fouten' blijf je zien dat is altijd zo in het netwerk. Ik had vroeger meer grafieken die ik zag en kan je zeggen dat daar meer 'fouten' instonden dan wat je nu ziet.
Maar je probleem is opgelost en dat is het belangrijkste.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik heb een oudere (compal?) modem van CBN met het mobistar logo. Ik heb ook héél af en toe het fenomeen dat mijn internet snelheid terugzakt naar 10Mbit ongeveer. Bij het herstarten van mijn modem, is dit probleem verholpen. Helaas zijn dan ook bepaalde settings, zoals UPnP terug gedactiveerd en mag ik dat weer aanzetten in de settings van de modem.
Ik trek meestel het stopcontact uit, waar ook mijn switch op hangt, misschien een switch issue, maar dat ga ik de volgende keer controleren. Het viel mij op dat dit exact hetzelfde probleem was als waar ik mee kamp, maar dan met een andere modem ... .
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Er is zonet een technieker geweest en die heeft de connector aan de tap van de straatpaal vervangen alsook de kabel nagemeten waar slechts 1db verlies opzat wat volgens hem enorm weinig is gezien het over een afstand van +50m gaat! De modem is nog steeds niet vervangen het enige wat hij ziet als probleem is het volgende: