Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-10-19 14h39
Antwoorden: 23 antwoorden
Beste allen,
Ik heb een vraag omtrent de herinneringen die men stuurt als je factuur te laat betaalt.
Op 11/9 kreeg ik mijn factuur per mail, dewelke jammer genoeg uit mijn gedachten gegaan is.
Vandaag 9/10 krijg ik een herinnering (tevens per mail) waarop staat dat dit de 2de herinnering is.
Gekeken in spam en reclame, en ik kan geen eerste herinnering terugvinden.
Daarom belde ik naar 5000, die mevrouw deelde me mee dat de factuur gezien wordt als 1ste herinnering!
Dit lijkt mij een beetje vreemd, maar klopt dit?
Ik was inderdaad te laat met betalen, maar vroeger werd per post eerst een factuur, dan een herinnering en daarna pas een aanmaning gestuurd én nu dit per mail gebeurd zou de factuur al gezien worden als herinnering?!
En dit met een kostprijs van 10 euro extra.
Wat zijn jullie bevindingen hierin?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Mvg
Klopt helemaal, wie vergeet er nu nooit eens iets ... Waarschijnlijk dat men daarom de eerste aanmaning verplicht kosteloos heeft gemaakt ...
Nu, voor mijn Orange factuur is dat opgelost, daar heb ik een domiciliëring op ...
Ik heb wel nog andere diensten bij verschillende bedrijven, en daar moet ik toch elke maand telkens mijn lijstje voor bovenhalen. Ik behoud dat speciaal om mijzelf te dwingen regelmatig een overzicht van de financien te behouden. Als alles zomaar vanzelf gaat hebt ge op den duur geen overzicht meer van wat er allemaal op en met uw rekening gebeurt ...
Ik weet wat en wanneer er iets betaald gaat worden heb ook overal nu een domicilering op staan. Maar tegen het einde van de maand kijk ik op de bank en weet ik of alles betaald is en of er nog iets bij komt. Aan de hand daarvan maak ik de balans op. Nu weet ik wel perfect wanneer er iets betaald wordt want de automatische betalingen zijn bij mij altijd op dezelfde datum tenzij er een weekend tussen valt dan is gelijk die maandag die komt. Maar goed we wijken te ver af .
Punt is gewoon Orange mag deze kosten niet aanrekenen want dat is buiten het boekje.
@Cvm als u de eerste factuur vergeten bent krijgt u een herrinnering. Nu staat er tweede herrinering op dus misschien was er een eerste gestuurd naar een verkeerd email adres. Kan ook zijn dat dit wel de eerste herrinnering is maar dat zij dat zien als een tweede bericht die gestuurd wordt. Iedereen kan al wel eens iets vergeten dus als u de betaling vroegtijdig doet is niet veel aan de hand. U kan ook altijd de My Orange app raadplegen daarin ziet u ook alle openstaande facturen en de betaalde facturen staan. Ook eventueel een oplossing is gewoon de papieren versie aanvragen , dat is in te stellen via de klantenzone. U krijgt dan de factuur thuis gestuurd per post maar dat geeft niet altijd een garantie omdat de post ook nog al eens fout gaat.