annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi in buitenland zonder wifi

Topic gestart op: 06-08-20 08h50

Antwoorden: 5 antwoorden

Papui
Aspirant verkenner

Wifi in buitenland zonder wifi

Goedenmorgend,

dit is mijn eerste post op tribe en ik vond niet direct een voorsteltopic dus vallen we hier maar met de deur in huis.

Het aanmelden op tribe heb ik gedaan omdat ik met een vraag zit over de wifi op vakantie.

Dit jaar gaan we met de wagen op vakantie in een vrijstaand vakantiehuisje in Nowe Warpno te Polen. Nu is daar geen wifi aanwezig. In deze moderne tijd zijn we verknocht aan onze mobiele toestellen en natuurlijk het bijhorend netwerk. De vraag was dan ook hoe we het makkelijkste wifi of een stabiele netwerkverbinding kunnen maken om vb. netflix te kijken. Gewoon surfen zal op onze 4G wel gaan maar indien we netflixen, iets downloaden, spelletje spelen, ... gaat de 4G volgens mij niet voldoende zijn.

Bied Orange iets aan waarbij we op vakantie toch een stabiele verbinding kunnen verkrijgen met genoeg data om deze zaken te kunnen doen?

Ik las al over de Airbox Auto 4G of de Flybox maar het is me niet geheel duidelijk hoeveel data daarmee verbruikt kan worden. En het zou waarschijnlijk ook maar een week moeten dienen. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Papui.

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@Papui  zoals al een beetje gezegd door mijn gewaardeerde collega @Josette  gaat de Flybox niet eens werken in het buitenland. De Flybox is een abonnement voor mensen die enkel internet nodig hebben thuis met daarin wat GB die ze kunnen verbruiken of eventueel gebruiken op hun buitenverblijf aan de zee. Dus daar ga je niet mee geholpen zijn. 

De Airbox in de auto wordt niet meer aangeboden heb ik gezien dus daar ben je niks mee. Dat was in 2016 dat het aangeboden werd maar nu niet meer. 

Je kan in het buitenland altijd zien of er een hotspot aanwezig is waar je dan met wifi kan verbinden of dan toch je mobiele data gebruiken. Er bestaan ook andere oplossingen om aan wifi te komen dus toestellen waar je mee kan verbinden en dergelijke maar dat toestel heeft ook een internet punt nodig en dan ben je weer aan de 4G verbinding. 

Dus al met al wordt het een lastige zaak. Weet niet of je op hotel bent maar daar zijn meestal wel gratis wifi punten te gebruiken ( lijkt me ) maar als het een camping is of een bungalow is het al anders natuurlijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Papui
Aspirant verkenner

We zitten niet op een hotel maar in een vakantiehuis in the middle of nowhere aan een groot meer. Er zouden voor de rest geen andere huizen in de buurt staan.

Ik vraag me dan zelfs al af of de 4G verbinding wat denderend gaat zijn. Geen idee hoe de verbindingen in Polen zijn eigenlijk.

Jammer dat er geen oplossingen zijn voor dit probleem, desnoods beschouwen het dan maar als een afkickkuur. 

Als er toch nog oplossingen zouden zijn, mogen die zeker en vast genoteerd worden. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Papui  als dat al in de middle of no where is dan kan je het eigenlijk meestal wel vergeten met een goede 4G verbinding. Er zal wel signaal zijn maar dat valt weg of storingen tot en met. Beter is dan niks te gebruiken natuurlijk maar ja kan me voorstellen dat je ook wel eens iets wil zien of doen. Je kan het eens aanzetten en proberen dat kan je doen en als het gaat heb je geluk. 

Een echte oplossing voor dit probleem gaat er niet zijn. Dit zal ook iets zijn waar meerdere mensen mee te maken krijgen en hebben gehad. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Papui  goedemorgen,

het welkomsttopic staat hier. Geef maar een klikje op hier.

De Flybox zet het 4G-signaal om in wifi, voor een eenvoudige internettoegang bij jou thuis.

Niet in het buitenland volgens mij.

Ik denk dat @patrick2  dadelijk je wel meer uitleg geven kan.

Ik zou zeggen even geduld.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen