annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Afstandsbediening configureren TV

Topic gestart op: 18-09-22 14h45

Antwoorden: 23 antwoorden

SVG
Gewaardeerd verkenner

Afstandsbediening configureren TV

Ik slaag er niet in om de afstandsbediening van de nieuwe Orange Android-TV decoder te configureren om de TV aan te sturen. 

In stap 3 van volgend artikel krijg ik de melding dat de afstandsbediening niet is verbonden. Stap 4 en 5 krijg ik niet te zien op het scherm. 

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...

Al getest met 2 decoders, op 2 verschillende (moderne) televisies, maar geen succes.

Iemand die me op weg kan helpen? 

Labels (2)
0 pluimen
23 ANTWOORDEN 23
thehoff
Gewaardeerd verkenner

Idem hier - vele pogingen. Eens een andere HDMI geprobeerd ook. LG uit 2017.

Die melding "afstandsbediening niet gevonden" , wil dat zeggen dat de remote zelf niet gedetecteerd wordt door de TV Box ?

Of vindt de remote de TV Niet ?

De TV gaat wel mooi mee aan en uit met de box , CEC werkt.

Met de Xiaomi Mi Box kon ik via die remote het volume bedienen op TV zonder verdere aanpassingen.

 

0 pluimen
thehoff
Gewaardeerd verkenner

Vorige week gebeld met Orange support , ze gingen mij een nieuwe remote opsturen.

Even geprobeerd en :

- Wanneer je Up+Back tegelijk ingedrukt houdt , krijg ik rechtsboven de melding "klaar om te koppelen" Maar dan doet ie helemaal niks met BT. Ik ben manueel in Instellingen / Android-Instellingen / Afstandsbediening en accessoires gegaan dan. Daar kan je de gekoppelde BT accessoires zien. 

Die stond er niet tussen , maar je kan 'm daar wel laten zoeken en nu is ie wel degelijk verbonden. 

 

- Alleen functioneert het nog steeds niet om de remote te configureren voor de TV ook. 

- Volgens de klantendienst zouden die manuele setup schermen enkel van toepassing zijn voor de oude decoder en niet relevant voor de nieuwe

SVG
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de informatie! Benieuwd of hiermee je probleem is opgelost. Hou je ons op de hoogte? 😉

0 pluimen
thehoff
Gewaardeerd verkenner

Ik heb hen via messenger gecontacteerd vandaag (dan kon ik het linkje met de how-to meesturen) en onderstaand antwoord gekregen : 

—-

De collega die u origineel heeft gesproken had de situatie wat verkeerd begrepen, vermoeden we.
U kan immers wel de TV-box bedienen als ik het goed begrijp maar niet het TV-toestel.

Ik heb het even nagevraagd bij de achterliggende dienst.
Dat toestel staat helaas niet op de lijst met toestellen die sowieso ondersteund worden.

Deze lijst wordt voor alle duidelijkheid regelmatig aangevuld en ik heb uw modeltype nu ook mee doorgegeven.

Ik vrees alleen dat we voorlopig niet kunnen aanbieden dat u de afstandsbediening van Orange kan gebruiken om uw Smart TV te bedienen.

Onze excuses voor het ongemak !

Niks over de manuele stappen maar helaas wordt ie (nog) niet ondersteund.


wel een correct/duidelijk antwoord van Orange vind ik. 

ik zal mijn oude Logitech Harmony maar weer van stal halen dan …

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen