annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Android TV App

Topic gestart op: 22-11-22 16h03

Antwoorden: 4 antwoorden

warent2454
Aspirant verkenner

Android TV App

Hallo,

Ik vroeg me af of er al een android TV applicatie beschikbaar was. Zo moet er niet altijd chromecast gebruikt worden. Dit werkt ook niet altijd vlot moet ik eerlijk zeggen.

Als android TV toestel gebruik ik een Nvidia shield en werkt perfect voor alle andere streaming zaken. Enkel Orange zit hier nog niet in. De APK even sideloaden lukt wel maar is niet navigeerbaar.

Bedankt

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Nordina
Aspirant verkenner

Het beschikbaar stellen van de versie van de app voor Android TV OS laat nog steeds op zich wachten hetgeen spijtig is want technisch gezien is die al klaar.  (Orange decoder draait immers op Android TV OS)

Ik ben erin geslaagd om de apk voor de mobiele app versie te installeren op mijn Set Top Box maar ik ben er nog niet in geslaagd om een horizontale weergave in te stellen.  Via de verticale weergave zoals op een mobiele telefoon is het niet werkbaar om door de TV gids te navigeren.  Ik merk dat ik op mijn iPad het wel horizontaal kan weergeven en heb wellicht niet de juiste Android Tablet apk kunnen vinden.

Diegenen die geïnteresseerd zijn om op hun Set Top Box met Android TV Operating System naar TV te kijken via een werkende app zijn genoodzaakt om uit te wijken naar andere providers hetgeen een verder verloop van TV klanten voor Orange kan zijn.  Er zijn talloze IPTV apps beschikbaar en talloze IPTV providers die in hun abonnement een veel ruimer aanbod van kanalen aanbieden en meestal gecombineerd met Video On Demand.  De meesten bieden hierbij ook de TV gids aan maar opnames in de cloud zijn meestal niet beschikbaar en dit zal op (al dan niet externe schijf van je) Set Top Box moeten gebeuren.  Sommige apps plannen de opnames op basis van een tijdstip (al dan niet geselecteerd uit de programma gids) en enkelen doen dit via intelligentie door de informatie van de programmagids te interpreteren hetgeen handig is voor terugkerende series die niet steeds op hetzelfde tijdstip geprogrammeerd worden.

Indien iemand weet wanneer Orange de Android TV versie van de app zou lanceren dan hoor ik het graag.

Indien iemand de apk heeft voor een Android tablet waarmee ik op de Set Top Box de horizontale weergave kan instellen hoor ik dat ook graag.

0 pluimen
Trickie
Veteraan verkenner

@warent2454 

Als je nu Orange TV Light hebt, dan is de app van TV-Vlaanderen een alternatief. Die werkt wel op Android/Google TV. Kost weliswaar 1,5 €/maand meer, maar je hebt meer zenders. Je kan niet opnemen maar hebt wel 7 dagen terugkijk-TV voor alle Vlaamse zenders. Voor Kodi is er ook een (legale) add-on beschikbaar.

0 pluimen
BartDR
Aspirant verkenner

Die zou ik ook wel willen. VRTMax en VTMGo staan er al op. Netflix en Disney werken ook vlot.

hopelijk komt die snel

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Neen, @warent2454 die is er alleen om op een smartphone te zetten.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen