annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bevindingen nieuwe Orange TV-box

Topic gestart op: 07-04-22 09h16

Antwoorden: 24 antwoorden

Niki1991
Veteraan verkenner

Bevindingen nieuwe Orange TV-box

Hallo allemaal,

zoal velen hier al gelezen hebben heeft Orange sinds vorige maand zijn nieuwe android TV-box uitgebracht.

Ik heb sinds vorige week eentje in gebruik en dit zijn mijn bevindingen na de installatie en de nodige updates:

-eerst en vooral is het een verademing qua grootte van het toestel, wat een verschil met de grote oude “baksteen”.

-opnames worden tegenwoordig niet meer via de harde schijf opgenomen maar via de cloud. Minpunt hierbij wel is, en dit heb ik reeds aan Orange gemeld, na het opnemen van een VTM programma  weigert hij dit af te spelen, zowel via de TV-box als via de Orange TV plus app. Bij andere kanalen lukt dit probleemloos.


-Fijn dat apps als VRT Nu en VTM Go voorgeïnstalleerd zijn. Wanneer je eens een programma bent vergeten opnemen kan je het nog altijd via deze weg een programma herbekijken. Ook streamingdiensten Disney+, Prime Video en Streamz zijn voorgeïnstalleerd.

-Netflix is standaard niet geïnstalleerd op de TV-box en is (voorlopig) ook niet te installeren via de Google play store. Ik hoop dat Orange dit snel mogelijk maakt.

-Standaard staat de box ingesteld op een refresh rate van 60 Hz, ik heb dit op 50Hz gezet aangezien ik bij het bekijken van een voetbalmatch of een snelle actiescène nogal “schokkerig” beeld te zien kreeg.

-Je hebt de mogelijkheid om HDR te activeren op de TV-box. Momenteel zie ik hier niet de meerwaarde van in en staat dit bij mij uit. Als er mij iemand kan vertellen waarom ik dit zou moeten aanzetten, dan hoor ik het graag! 😉

-Google Assistent via de afstandsbediening is een pluspunt maar werkt niet altijd even vlekkeloos. (Bv. bij het zeggen “Open de app Streamz”, dan wordt er een Google zoekpagina geopend omdat hij dit verstaat onder “Streams”.

met andere woorden, er zijn heel wat positieve zaken aan dit nieuwe toestel, maar ook heel wat verbeterpunten. Ik hoop dat Orange hier snel werk van maakt. 🤞

 

 

 

 

 

Labels (1)
24 ANTWOORDEN 24
ericksenior
Gewaardeerd verkenner

Klopt het dat er geen audio out ( glasvezel) aansluiting meer is ? 

0 pluimen
BasGenk
Gewaardeerd verkenner

Welke instellingen neem ik het beste bij schermresolutie, frame rate en HRD? Heb een OLED TV. 🙂

Nu staat hij op 720p. Wat zet ik dit het beste? Als ik hem op automatisch zet dan vind ik het beeld te flu, maar wat zet ik het beste voor bv voetbal het beste vloeiende beeld te verkrijgen?

0 pluimen
BasGenk
Gewaardeerd verkenner

Ik heb me een nieuwe aangevraagd en hoop dat ik het me niet ga beklagen. Zo te lezen zijn er wel wat bugs aanwezig. 

 

EDIT: misschien dat ik morgenvroeg nog bel om deze aanvraag terug te draaien. Zo vlak voor het WK heb ik geen zin om zonder decoder te zitten als deze niet of niet voldoende zou werken.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Koudwatervrees, @BasGenk ?

Ik ben echt geen problemen tegengekomen 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen