annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DVB-C bij Orange

Topic gestart op: 13-12-19 12h32

Antwoorden: 6 antwoorden

TT2
Rekruut scout

DVB-C bij Orange

Nu Telenet gaat stoppen met analoge tv kan je die zenders ook ontvangen via DVB-C als Telenet klant.

Ik vroeg me af of deze met een Love pack van Orange ook te ontvangen zijn of zijn die gecodeerd?

Labels (1)
6 ANTWOORDEN 6
KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Geprobeerd en het lukte perfect met de procedure van Telenet. Echter, plots verdwenen alle digitale kanalen buiten één en canvas/ketnet. De andere kanalen geven 'signaal verstoord' aan.

Is het bij iemand anders wel gelukt?

2.14.0.0
phil48
Leidende verkenner

Als je een tv-abonnement hebt bij Orange, kan je ook het compacte signaal dat Telenet uitzendt ontvangen. Dat betekent één, ketnet en canvas in HD, de overige zenders in sd.

Als je enkel een Love duo hebt zonder tv, dan heb je geen signaal.

 

Jonas
Gewaardeerd verkenner

Normaal gezien zou je net als bij Telenet (je zit toch op dezelfde kabel als Telenet?), zonder decoder moeten kunnen kijken.

22 zenders -> De zenders van EEN, CANVAS, KETNET zijn in HD, en de andere zijn SD.

Deze zenders zijn niet gecodeerd.

Uiteraard werkt dit enkel als je TV een DVB-C tuner heeft

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/je-tv-instellen/#/Dunnetv/ -> staat hier mooi uitgelegd.

Of indien je de menu van je TV goed kent zal je het met onderstaande gegevens ook kunnen.

  • Ga naar de instellingen van je TV en zoek voor termen zoals zenders zoeken, automatisch afstemmen
  • Kies in je stappen voor termen zoals digitaal, kabel, DVB-C
  • Frequentie: 290000 kHz of 290 MHz
  • Netwerk-ID: 32 (Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel) of 42 (Wallonië en Franstalig Brussel)
  • Kies voor een van volgende termen: zoeken, starten, scannen, OK

Succes ermee

DPPA
Aspirant verkenner

Bedankt Jonas. Ik veronderstel hetzelfde maar hoopte hier iemand met Orange abo te vinden die het kzn bevestigen dat dit ook echt zo is.

Leden met de meeste pluimen