Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
TwonickyII
Veteraan verkenner

Re: Decoder loopt vast

Lol ,

dat had ik wel begrepen dat je geen aandelen had , neen serieus nu.....ik ben nu ook niet het type dat direct zijn schip verlaat als het wat kabbelt . Ik bekijk het nog een paar maanden en dan zien we wel weer verder. Ook voor jou de beste wensen en vooral een goede gezondheid...al de rest is relatief. Mvg 

0 pluimen
thomasvdh
Gewaardeerd verkenner

Zo slecht is het nu ook weer niet.. Bij mij toch niet

Internet werkt super enkel de digibox loopt soms vast vooral wanneer hij lang opstaat..sins laaste update lijkt het wel iets beter geworden te zijn

Van beeld kwaliteit heb ik ook niet te klagen Lijkt me zelfde als Telenet. 

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Van 10 dagen stabiel naar 3x vastlopen op 1 dag en dit terwijl er intussen geen update geweest is.

@Totem  kan er geen watchdog of sheduled reboot voorzien worden ?

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

Manuele reboot ?
Bij mijn decoder staat er nog een schakelaar op de voedingskabel. Die gaat, samen bij het uitzetten van tv, receiver etc, ook op uit. Zo heb ik elke ochtend een fresh, ook wel langere, start. 

Misschien is het daarom dat ik op 2,5jaar nog maar 2 keer ben vastgelopen?

Highlighted
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Chiquita  schreef:

Manuele reboot ?
Bij mijn decoder staat er nog een schakelaar op de voedingskabel. Die gaat, samen bij het uitzetten van tv, receiver etc, ook op uit. Zo heb ik elke ochtend een fresh, ook wel langere, start. 

Misschien is het daarom dat ik op 2,5jaar nog maar 2 keer ben vastgelopen?

Dat zou zomaar wel eens kunnen kloppen. Er zijn bvb ook mensen die met een timer de decoder elke nacht een tijdlang zonder stroom zetten en ook praktisch geen problemen meer hebben.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Vals alarm, bediening met de app en in/uit standby zetten met de knop op de decoder lukte nog wel.

Omdat ik de TV nog met de Orange afstandsbediening kon bedienen (in/uit standby en volume) en omdat ik de decoder nog maar 3 maand heb had ik niet meteen aan de meegeleverde batterijen gedacht.

Op de Orange afstandsbedieng moet de LED rond de standby knop van de decoder continu oplichten en lichtjes flikkeren als je een knop indrukt houdt.

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Mag ik daar dan een kleine kanttekening aan toevoegen ?

ik doe dit al vanaf dat Orange bij mij geplaatst is, maar in het begin had ik steeds vastlopers of bevriezing van het sturen van de menu’s en kanalen.

Bij nader inzicht lag dit eigenlijk aan mij, ik probeerde al te kijken nadat het groene led-lampen op de decoder terug rood was en daar zat mijn probleem.

Dit is dus veel te snel, nu zet ik mijn decoder ruim een uur op voorhand aan zodat hij zeker de tijd heeft om op te starten. Een kwartier voordien is ook goed , dan heb je bijna geen vastlopers meer.

Wat ik wel nog steeds heb, als ik na een avond spelen wil kijken hoeveel procent er op mijn harde schijf is, deze met de regelmaat van een klok 100% aangeeft. Ondanks dat er reeds 57% is opgenomen.

Afzetten en terug opstarten helpt niet, maar de volgende dag is dit euvel verholpen.

Wel heb ik nog vastlopers, maar veel minder dan voorheen.

Kort samengevat dus:

Zet je decoder af s’avonds en start hem terug op ,

de dag nadien, maar hou rekening met de langere opstart , dus start je decoder een kwartiertje nadien op.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

De decoder 's nachts uitschakelen, betekent met de schakelaar achteraan of door de stekker uit te trekken. Beide handelingen onderbreken de voeding van de decoder.

De knop vooraan en op de afstandsbediening zet de decoder enkel in standby.

Uitzetten is geen optie als er opnames gepland zijn, zowel 's nachts als overdag.

De vrije ruimte aanduiding is soms een tijdje verkeerd, dat klopt.

Ik ga een wekelijks event op m'n kalender aanmaken om een propere restart te doen (Home knop, Instellingen -> Technisch - Systeem -> Herstart de TV-decoder).

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Hallo Jerre,

Op mijn decoder zit er een schakelaar tussen het netsnoer en de decoder op de kabel zelf.

En deze schakelaar kan je af of aan zetten. Zoals een gewoon elektrisch apparaat zeg maar.

Ik weet niet of jij een ouder model van decoder hebt, maar ik dacht dat op de meeste die schakelaar wel aanwezig was.

grtz

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@TwonickyII  ja, ik heb het over die schakelaar (niet op een stekkerblok). Deze onderbreekt bruusk de voeding, altijd risico op een crash dus liever niet op deze manier.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen